In deze blog staan foto’s van ex B.Q. De Ruyter Ginaf M3233-S. Als ik het goed heb stond er op deze truck oorspronkelijk een Palfinger kraan, want achter de stoel op de wand staat daar nog een grafiek van. De kraan is wel in Nederland vervangen met een HIAB 215, want ik heb deze truck op de haven als eerst mogen rijden naar de parkeerplaats.
Het kwam binnen met een widespread assen stel, maar toen ik officieel als freelancer voor een langere tijd erop moest, dan heb ik er wel even aangedrongen om een starre assen stel voor mij te laten zetten, want in de bergen kon de widespread niet zo geweldig tot bijna niet presteren zoals de starre assen stel dat deed.
Met deze truck heb ik hoofdzakelijk houtenblokken en paalhout getransporteerd. Daarnaast ook nog bedrijfs equipment zoals skidders en graafmachine. Ik heb ook zelf met de kraan de palen eens mogen laden wat wel aangaf dat de kraan nog behoorlijk kan presteren. De houten trailer is een ex Verbrugge tank trailer geweest.
De motor en gearbox zijn nog steeds hetzelfde als deze van Nederland was gekomen en het mag best gezegd worden dat deze heel krachtig zijn en probleemloos door allerlei bergen komen. Ik stuur u ook nog wat links van de video’s waar ik deze zelf in de bergen onder handen had.
Alle teksten foto’s en filmpjes in deze blogpost komen van Twahier Rostamkhan.
er stond een palfinger pk66000 op. hydraulisch uitschuifbaar tot 11.5 meter. verder had ik er eenlaadbak bij zodat hij als bakwagen met aanhanger kon rijden.
Wat een geweldig dikke truck. Je kunt alleen maar bewondering hebben voor de technische levensduur van deze DAFs. Eigenlijk zonde dat wij dat spul zo snel moeten afdanken.
Wij hebben vroeger die hiab 215 er op gebouwd.
Bij aankoop van de truck was de palfinger er reeds van af verkocht. Na dat de truck lang bleef staan, hebben wij er een kraan bij gekocht!
Daarna is deze vrij vlot verkocht naar Suriname.
Overigens, was dat plateau er toen nog bij.