The first Samurai


Suzuki Samurai
Nee, het is niet de eerste Samurai ooit, maar wel mijn eerste Suzuki Samurai. De titel is een verwijzing naar een film, de uitvoering is dat ook: het is een Blue Lagoon. Gisteren heb ik hem al uit Hilversum gehaald en sinds vandaag is hij officieel van mij.
Suzuki Samurai
Hij is in 1992 gebouwd en staat op grijs kenteken. Mijn eerste bedrijfswagen dus, strikt gezien. Het is zowel een pick up, terreinwagen, cabrio als zeilenwagen (met drie softtops er bij). Ideaal dus voor zowel snelwegfotografie als perswagen bij offroad-evenementen. Maar ik wil hem niet alleen als perswagen inzetten, ook als deelnemer wil ik aan verschillende vormen van de offroad-sport proeven. Wellicht dat ik me dan later met een vrachtwagen in één van die takken van sport verder verdiep, maar dat is toekomstmuziek, nu eerst van de Samurai genieten.
Suzuki Samurai
De afgelopen maanden heb ik diverse Samurai’s bekeken. Eigenlijk wilde ik eentje die zo standaard mogelijk is, en dan zelf verder uitbouwen. Maar toen mijn broer deze op marktplaats vond, hebben we toch direct een bod gedaan. Deze heeft precies een heel aantal dingen die ik er graag op wilde, dus dat scheelt weer een flinke bult werk.
Suzuki Samurai
Zo heeft hij bijvoorbeeld een mooie bullbar met PIAA schijnwerpers, stevige side-bars (buizen van 4 mm dik staal), er zit een (aangepast) 1,3 liter blok van een Suzuki Swift in, de veerschommel is verhoogd, hij staat op vier splinternieuwe BF Goodrich mud terrain TA 215/75/15 banden (plus één op de kont), heeft een RVS-snorkel, extra rollbar en heeft Honda CRX kuipstoelen. Natuurlijk moeten er ook een paar dingen nog aan gebeuren. Zo jankt de versnellingsbak, maar er is een reserve-bak bij geleverd. De stickers moet ik nog verwijderen, er moet nog een leuke cover om het reservewiel en nog wat kleinere technische en optische dingetjes.
Suzuki Samurai
Zoals het er nu naar uit ziet zal de Samurai volgende week bij de Baja Borger aanwezig zijn, keurig op de persparkeerplaatsen, dat dan wel 😉 Wellicht tot daar. De Samurai is overigens niet als vervanging van de Skoda, maar een hobby(speelgoed)auto voor er bij. In het verleden heb ik al een Lada Niva als dagelijkse auto gehad, dat was toch wat minder geschikt.
Suzuki Samurai

Suzuki Samurai

Suzuki Samurai

NET ZO INTERESSANT

No Responses

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *