Mainfreight kiest voor (Wim Bos)MAN

MAN TGX 2nd genMet de ingebruikname van twintig nieuwe MAN trucks zet Mainfreight opnieuw een stap op de duurzaamheidsladder. Van het eigen wagenpark (met 350 eenheden) voldoet inmiddels ruim een derde aan de Euro-6 normen. Eind dit jaar is moet dit minstens de helft zijn.MAN TGX 2nd genMainfreight (voormalig Wim Bosman) is een wereldwijd opererende logistiek dienstverlener. Sinds december vorig jaar heeft de organisatie officieel haar naam veranderd in Mainfreight. Het bedrijf voert een twee-merken strategie waarbij MAN vast deel uit maakt van de vloot. Manager Transport Bertil ter Maat van Mainfreight: ”Wij maken sinds 2011 onderdeel uit van het van origine Nieuw-Zeelandse Mainfreight en zijn in 2013 begonnen met de nieuwe huisstijl. Sindsdien zijn er inmiddels ruim honderd trucks in de nieuwe, blauwe kleuren in bedrijf genomen. Deze verjonging van de vloot past uitstekend in ons MVO-beleid, waarbij de doelstelling ligt op een 20% CO2 reductie binnen vijf jaar. De nieuwe generatie MAN Euro-6 trucks dragen daar een belangrijk steentje aan bij. ’’MAN TGX 2nd genTribal
Zes van de nieuwe MAN trucks zijn bakwagens van het type TGS 18.320 met de L-slaapcabine. Deze worden met wissellaadbakken ingezet voor de nationale distributie. Verder zijn er vijftien nieuwe trekkers waarvan vijf TGS 18.320 met L-Slaapcabine voor het binnenland bijgekomen. Voor het internationale transport zijn er vijf standaard TGX 18.400 trekkers met XLX cabine en tevens vijf mega-trekkers bijgekomen. Daarbij gaat het om TGX 18.400 trekkers met een zeer comfortabele XXL cabine. Opvallend is dat Mainfreight voor alle trucks de onderpartij van de cabine in kleur laat meespuiten. Dat zorgt voor eenheid binnen de vloot. Bovendien draagt het bij aan de fraaie Mainfreight uitstraling. ”Voor Mainfreight is uitstraling belangrijk, kijk maar naar de ‘tribal’ op de cabines en de witte velgen onder de trucks en trailers.’’MAN TGX 2nd genEigen werkplaats
Het wagenpark van Mainfreight omvat in Europa 350 trekkende eenheden. De trucks gaan standaard acht jaar of één miljoen kilometer mee, maar uitschieters tot 1,5 miljoen kilometer komen ook voor. Zo rijdt er zelfs een MAN bakwagen met ruim 1,6 miljoen kilometers op de klok. Alle reparaties en onderhoud vinden plaats in de eigen werkplaats in ’s-Heerenberg. Mainfreight is door MAN Trucks gecertificeerd en heeft ook alle speciale testapparatuur om de eigen trucks te servicen. De samenwerking met MAN is overigens wederzijds aangezien Mainfreight een belangrijk deel van de onderdelendistributie verzorgt voor MAN Trucks.MAN TGX 2nd genBedrijfsprofiel Mainfreight
Mainfreight Limited is een wereldwijde logistiek dienstverlener met meer dan 200 locaties in Nieuw-Zeeland, Australië, Azië, de Verenigde Staten en Europa. Het bedrijf is opgericht in 1978 door Bruce Plested, Executive Chairman en is inmiddels uitgegroeid tot de grootste supply chain logistics provider in Nieuw-Zeeland en Australië. Ook in China en de USA is Mainfreight sterk aanwezig met eigen locaties.MAN TGX 2nd genMAN TGX 2nd gen

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *