Coldservice Veghel kiest voor maatschappelijk verantwoorde Scania’s

Met de aanschaf van vier nieuwe 4×2 Scania Topline trekkers prolongeert Coldservice Veghel zijn relatie met het Zweedse merk. De specialist in diepvries, geconditioneerd vervoer en warehousing, koos voor de 410 en 450 SCR-only motor vanwege de betrouwbaarheid en het lage brandstofverbruik. Men vindt dat de zuinige Euro-6 motoren een goede aanvulling zijn op het toch al uitgebreide duurzaamheidspakket waarmee Coldservice onderscheidend in de markt staat.Scania meerdereBij Coldservice kent men een méérmerken strategie, waaronder Scania. Dat het bedrijf nu weer vier trucks van dit merk koopt, heeft afgezien van het excellente verbruik van de 410 en 450 pk SCR-only motoren, ook alles te maken met de goede relatie met de Scaniadealer in Veghel. “Wij willen ook al vanuit het kader van het duurzame gebruik van grondstoffen graag wat langer met een voertuig doen. Wat dat betreft hebben we een rotsvast vertrouwen in Scania en met Euro-6 vinden wij dat je wat langer milieuverantwoord kunt doorrijden,” aldus directeur eigenaar Marc van Gaal van Coldservice. “Daarom hebben wij een degelijk Reparatie- en Onderhoudscontract met de dealer. Want dat is wel de instelling waar je onvoorwaardelijk op moet kunnen terugvallen. En daarover hebben wij geen klachten.”

Van Gaal vindt dat Scania als merk goed in de hele MVO-gedachte van zijn bedrijf past. “Wij hebben 12.000m2 aan zonnepanelen voor 1.6 mWatt/piek aan energie op het dak liggen. En we gebruiken ook de restwarmte van onze compressoren voor onze processen en de verwarming van de kantoren. Daarmee verminderen wij onze CO2-uitstoot met 650 ton op jaarbasis. Dan kan het niet anders dat je ook tot twee cijfers achter de komma naar het verbruik van je trucks kijkt. En dat is waar de 410 en 450 pk van Scania zeer goed scoren,” aldus Van Gaal. Scania R450Coldservice doet aan transport en warehousing en kent een scala aan Added Value Services als shockvriezen of juist tempereren, in- en ompakken en orderpicken. De vloot rijdt voor het eigen bedrijf en voor derden voornamelijk op Duitsland en Engeland.” Onze chauffeurs zijn dus veel onderweg en werken vaak al lang voor ons. Daarom bezuinigen wij niet echt op de inrichting van onze voertuigen. Behalve een ruime cabine hebben we ook oog voor zaken als bijvoorbeeld een goede stoel, een premiumpakket met radio/navigatie, een magnetron en bijvoorbeeld een paar luchthoorns. Meestal zoeken mijn chauffeurs zelf bij elkaar wat denken nodig te hebben.”

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *