De door Van Winkoop gebouwde DAF ‘XXF’, de DAF XF met verlengde cabine, was ook te bewonderen op de IAA. Wat eerst nog mysterieus ‘klant uit Duitsland’ werd genoemd, blijkt nu Holger Graf te zijn. De chromen delen zijn.. ahum… typisch Duits aangepast. Mijn smaak is het niet, maar ik ben blij dat er Duitsers bestaan met wansmaak, anders was ik nu nog vrijgezel geweest.
Het is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik zou zeker als internationaal trucker graag zo’n verlengde DAF willen rijden. Helaas geeft de Europese wetgeving daarvoor onvoldoende mogelijkheden. En het koppelen van standaard trailers lijkt mij enigzins onmogelijk. Maar om het nu een graf-bak te noemen? Vindt ik iets te kort door de bocht.
Misschien moet je de blogpost eerst lezen voor je reageert? 😉
Is het niet zo dat truckfabrikanten aan maximale afmetingen zijn gebonden wat betreft de cabine?
Hoe kan het dan dat zo’n DAF XXF ombouw uiteindelijk wél op de weg kan/mag verschijnen?
Omdat het buiten de fabrikant om gebeurt?
Hoe ziet dat ding er nu van binnen uit. Ik heb nog steeds geen foto’s gezien van een ingerichte cabine. heb jij die foto’s misschien Alex?
Foeilelijk die velgen, helemaal met je eens.