Afgelopen week kwam er zo nu en dan stoom uit de kachel van de Citroën ZX. Kachelradiator lek dus… Dat werd bevestigd door de wegenwacht.
Dezelfde wegenwacht gaf de bij mij inmiddels welbekende adviezen, mijn Niva was immers ook gestorven aan een lekke koppakking als gevolg van de kachelradiator. Maandag daarom naar de Citroën dealer geweest die tot de trieste conclusie kwam dat de koppakking (ZILINDERKOPFFASSUNG in zijn woorden) inderdaad lek is, en dat er nogal wat meer ook aan mankeert, waarmee de auto zeker niet door de TÜV keuring komt. Er kan nog wel mee gereden worden, maar het eind is nabij… Dan kun je twee dingen gaan doen, heel hard gaan huilen of een oplossing zoeken. Ik heb er voor gekozen om na het eerste punt meteen maar door te gaan naar het tweede punt, geholpen door Hanna. Vanuit Übach terug naar huis gaan is behoorlijk duur met het OV en geen werkende auto hebben is niet echt een optie als je in Koarnjum woont en op zoek bent naar werk. Nieuwe auto halen dus… Maar hoe doe je dat als je geen geld hebt? Samen met je vriendin! In Margraten stond een Seat Cordoba voor erg weinig te koop. Na wat klagen over de slechte lak (lekker boeiend, de auto word toch versierd 😛 ) ging er nog veel meer van de prijs af, zodat we nu voor weinig een hele leuke auto hebben. Een Volkswagen Polo met kofferbak en een Spaanse jas in principe. En belangrijker, het is nog een betrouwbare auto ook, mankeert maar één klein dingetje aan, en dat is dat het raammechanisme in de bestuurdersdeur kapot is. Wie dat nog heeft liggen, ik houd me aanbevolen! (Net als ik me aanbevolen houd voor een leuke baan uiteraard!)
Hanna achter het stuur van de Cordoba. Op dag één was ik even bang dat mijn helft de bijrijderskant was, maar gister mocht ik gelukkig rijden 😉
Tanken in Gulpen, oud en nieuw bij elkaar. Wel slikken aan de pomp als je diesel tanken gewend bent… Gelukkig zijn de maandelijkse lasten nu wel een stuk lager!
Bij de TÜV meteen maar een Umweltplakette geregeld, dat is hier in Duitsland toch een stukje goedkoper dan in Nederland.
Hanna’s persoonlijke kentekenplaat.
De lokale autoknutselaar aan het werk. Helaas past het mechanisme van een tweedeurs Seat Ibiza dus niet in een vierdeurs Cordoba.
De eerste personalisatie is een feit, er zit een BuzzyBee sticker op! Nu nog ideeën bedenken voor de verdere verpersoonlijking van de auto, want waarom zou je een auto in de kleuren van de fabriek laten als je ook iets kunt doen wat beter bij je past? Enige reden zou de inruilprijs kunnen zijn, maar ik ben voor een auto over het algemeen een eindstation, dus dat argument valt weg. En als we weten wat we er mee gaan doen komt er vast ook wel een passende naam. Voor nu genieten van de werkende verwarming, vier deuren en enorme laadruimte!
No Responses