In 1892 zagen de auto’s er nog behoorlijk anders uit dan nu. Alles moest zijn plek nog vinden in de beginjaren. Zo zat je bij het destijds veelgebruikte model vis-à-vis tegenover elkaar, de bestuurder zat dus op de ‘achterbank’ om vooruit te kunnen kijken! Gelukkig was het autoraam nog niet uitgevonden, de persoon tegenover hem zal ongetwijfeld een flinke dode hoek opgeleverd hebben… Dit exemplaar is door Peugeot gebouwd.
De auto begon wel langzaam aan te slaan. Het eerste staatshoofd wat een auto kocht was aan de reislustige Moualy Hassan I van Marokko. Lang heeft hij niet van zijn Daimler kunnen genieten, in 1894 overleed hij.
Daimler had (en heeft) een breed programma, men kwam met de motorbrandpomp ( Motor-Feuerspritze, sommige woorden klinken in het Duits toch en stuk beter….) die overigens nog wel door paarden naar de plek des onheils getrokken moest worden.
In Drenthe werden dit jaar de eerste tramlijnen aangelegd, in de beginjaren nog met paardentractie. In Frankrijk begint Maurice LeBlant met de constructie van stoomtrucks, voor de eerste truck met verbrandingsmotor moeten we echter nog een paar jaar wachten..