Inschepen voor Dakar in Le Havre: Vrijdag

We zijn weer terug uit Frankrijk, dus na de blog over donderdag nu tijd voor het verslag van het inschepen voor Dakar op de vrijdag.


Bij De Rooy kan men werk en hobby combineren.


Fried van de Laar doet nog wat laatste dingetjes aan de auto voor hij het schip in gaat.


Twee keer Tatra van Rally Oz.


Opvallende deelnemer: er doet een rijdend frietkot mee aan de wedstrijd.


Een Clio mee naar Le Havre als thuiskomertje.


Het is de hele dag een komen en gaan van deelnemers.


Klein deel van het VeKa service team.


Laden en lossen gaat bij MAZ over de banden van de aanhangwagen.


De motorfietsen bestaan voor een groot deel uit brandstoftanks.


Pers/assistentie-wagens van het Chinese Haval.


Lucky Cat


Eén van de Epsilon racetrucks.


De neus van De Rooy


Eén van de twee Red Bull SMG buggies. De ander gaat met het vliegtuig.


Brum! Tegenwoordig de rijdende keuken van Ginaf Rally Service.


Een Franse containertrucker raakte schijnbaar geïnspireerd door al dat Dakar-geweld.


Race 2 Recovery had nu al een auto op sleep…


Er gingen de wildste geruchten over Jack Brouwers gister maar hij was er gewoon bij.


Na even sleutelen ging de tweede Bowler van Race2Recovery toch zelf rijdend de hal in.


De drie nieuwe Ginafs hadden nu ineens Nederlandse kentekens in plaats van Chinese, maar dat zal deze man niet hebben gezien vanuit zijn positie.


X-Raid (BMW/Mini) kan niet zonder Mercedes-Benz…


Absurde rij ondersteunende voertuigen bij dat team trouwens… 12 6×6 servicetrucks, 1 4×2 koelwagen, 1 trekker-oplegger, 1 4×4 snelle assistentie, 1 6×6 snelle assistentie, 2 campers en een oneindig lange rij Mini’s, BMW’s en VW busjes.


De andere X-Raid camper is een Prevost.


De nieuwe Ginafs hebben Cummins motroen, JB moet het nog met een ‘oude’ 18 liter Caterpillar motor doen. Let ook op de motorfietsbanden!


Het laatste team dat aan bod kwam was MAZ.


De spulletjes van de kistrijders.


Een buiging voor Jan Lammers.


“Spiegelbeeld….”

Is het al januari!?

4 Comments

  1. Tom Megens 24 november 2013 Reply
    • admin 24 november 2013 Reply
      • Tom Megens 24 november 2013 Reply
        • Michel Hendriksen 25 november 2013 Reply

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *