Kreeft Opleidingen, Peter Appel en Post Kogeko doen samen Code 95


Peter Appel en Post Kogeko hebben besloten hun chauffeurs samen te laten opleiden. Daartoe heeft men bij de tien grootste logistieke opleidingscentra gevraagd wat ze konden bieden, Kreeft Opleidingen, met de hoofdvestiging in Hoogeveen, kwam daarbij als beste uit de bus, met name door de ingenieuze plansoftware die dit bedrijf bij het pakket levert. De chauffeurs kunnen zelf hun opleidingen kiezen en inplannen, terwijl het voor de werkgever inzichtelijk word of de papieren van de chauffeur nog up to date zijn.

Het inplannen kan de chauffeur via zijn smartphone of tablet doen, hij logt in in het systeem met zijn eigen inlog, de dag dat hij een bijscholingscursus heeft word automatisch ook aan de planning doorgegeven dat de betreffende chauffeur dan niet beschikbaar is om te rijden. Uiteraard houd de software er ook rekening mee dat er niet te veel chauffeurs van één vestiging tegelijk op cursus gaan.

Doordat Peter Appel en Post Kogeko hier in samenwerken, heeft men aan de ene kant een volle klas, terwijl er aan de andere kant niet teveel chauffeurs tegelijk niet beschikbaar zijn. Het gaat eerst om 1250 chauffeurs, maar met de expansiedrang van beide bedrijven zouden dat er zomaar meer kunnen worden de komende jaren.

Kreeft Opleidingen geeft onder de titel “Blijf vakbekwaam! Code 95 doen we samen.” de vervoerders en hun chauffeurs de keus om verschillende trainingen te volgen. ,De chauffeurs kunnen kiezen uit een gevarieerd programma van trainingen. Dit programma is zorgvuldig samengesteld door de drie samenwerkingspartners. Het programma bestaat uit de trainingen Geconditioneerd Vervoer, Lading zekeren, Klantkennis en Communicatie, Schadebewustzijn en Ongeval preventie, Rij- en rusttijden en Digitale Tachograaf, de training VCA basisveiligheid en de praktijktraining Het Nieuwe Rijden. Ook is er voor gekozen om de training Vitaliteit en Gezonde leefstijl toe te voegen aan het trainingsprogramma.”, aldus Gert-Jan Kreeft. ,,Het is ambitieus om in tweeënhalf jaar 1250 chauffeurs op te leiden. Vanaf de keuze van de chauffeur tot aan de planning en de administratieve afhandeling gaat alles automatisch. Zo ontzorgen wij de vervoerders die hun tijd beter kunnen besteden aan de klant”


vlnr: Peter Appel, Gert-Jan Kreeft en Richard van den Berg

NET ZO INTERESSANT

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *