Per 2014 nieuwe Unimog-organisatie in Nederland


Om de nieuwe generatie Unimog met Euro 6-motor actief aan de man te brengen, heeft Mercedes-Benz Nederland per 2014 een officiële Mercedes-Benz Unimog organisatie. Mercedes-Benz bedrijfswagendealers Wensink en Gomes zijn vanaf heden ook officieel Unimog verkoop en aftersalesdealer. De Unimog-organisatie verwacht in Nederland vooral met de modellen U423 k voor rail-inzet en U430 k voor onderhoud van wegen en groen in een vraag te voorzien.


Vanaf begin 2014 zijn Mercedes-Benz bedrijfswagendealers Gomes en Wensink officieel Unimogdealers, voor zowel sales als aftersales. Dit betekent dat er voor bestaande en potentiële klanten een aantal dingen verandert. Zoals in Duitsland al gebruikelijk is, leiden beide dealers een dedicated Unimog verkoopexpert op. Deze richt zich exclusief op de verkoop van het voertuig en de grote hoeveelheid Unimog-randapparatuur. De Unimog kan worden uitgerust met meer dan 1.000 snel uitwisselbare werktuigen. Dit vraagt van verkopers een grote kennis van deze randapparatuur en daarmee de veelzijdige inzetbaarheid van het voertuig. Ook de aftersales organisaties van Wensink en Gomes zijn toegerust met de juiste onderdelen, speciaal gereedschap en technische trainingen voor reparatie en onderhoud aan de Unimog. Huisleasemaatschappij Mercedes-Benz CharterWay is nauw betrokken bij de nieuwe Unimog-organisatie zodat de Unimog tevens voor een aantrekkelijk tarief geleased worden.

In Nederland verwacht de Unimog-organisatie vooral een grote vraag naar de U423 k voor rail-inzet en de U430 k voor onderhoud aan wegen en groen. De U430 k is, dankzij de smalle werkbreedte van onder de 2,1 meter, geschikt voor inzet langs wegen om daar werkzaamheden als maaien en ruimen, geluidsschermen wassen, onkruidbestrijding, bladruimen, gladheidsbestrijding en sneeuwruimen uit te voeren. Met de U423 k met railonderstel denkt Mercedes-Benz voor veel organisaties met spoor een aantrekkelijke machine te bieden. Zo kent de Unimog als rangeerder een aantal praktische voordelen ten opzichte van de traditionele rangeerlocomotief. In aanschaf is het voertuig tot 60 procent goedkoper en het bespaart tot 80 procent brandstof. Deze aspecten, gecombineerd met minder kosten aan onderhoud en reparatie, zorgen voor een zeer aantrekkelijke Total Cost of Ownership. De U423 k met railonderstel is geschikt voor sleeplasten tot 1.000 ton. Bijkomend voordeel is de flexibiliteit van de Unimog. De werktuigdrager kan over de weg naar de volgende railinzet rijden om daar binnen een minuut eenvoudig weer in te sporen. Als professionele werktuigdrager kan de Unimog, dankzij de grote hoeveelheid beschikbare werktuigen, daarnaast voor uiteenlopende service-taken rond de railinfrastructuur worden ingezet. Van snoeien tot het reinigen van ingebed spoor of geluidsschermen, van onderhoud aan de bovenleiding tot het ruimen van sneeuw op het spoor. Overgeschakeld op wieltractie kan de Unimog onder andere worden ingezet voor winterdienst op eigen terrein, vegen of met een aanhanger voor transportwerk.

Het totale Unimog Euro 6-programma bestaat uit tien modellen, van de U216 tot de grote U5024. De nieuwe Unimog kent een nieuw, intuïtief bedieningsconcept. Ook is het voertuig uitgerust met een nieuw ontwikkelde synergetische aandrijving, waarmee rijdend kan worden omgeschakeld tussen traploos hydrostatisch aandrijven van 0 tot 50 km/u en mechanisch aandrijven tot 90 km/u. De nieuwe zuinige Euro 6-motoren uit de BlueEFFICIENCY Power-generatie zorgen voor een laag brandstofverbruik en minimale emissie.

NET ZO INTERESSANT

One Response

  1. Rene Dusseldorp 10 februari 2014 Reply

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *