De nieuwe Iveco Daily

De nieuwe generatie van de Iveco Daily., die binnenkort zijn opwachting maakt in diverse markten in heel Europa, wordt in juni voorgesteld aan de internationale pers. Dit volledig nieuwe model belichaamt de perfecte mix van traditie en innovatie en werpt zich dan ook op als de favoriete werkpartner voor professionele vervoerders.

Iveco Daily


De New Daily rolt van de band in de Iveco-fabrieken in Suzzara (Italië) en Valladolid (Spanje), twee vestigingen waarin Iveco recent fors investeerde om de productielijnen te vernieuwen.

De New Daily neemt de klassieke chassisstructuur van zijn voorganger ongewijzigd over om de stevigheid, flexibiliteit en duurzaamheid op lange termijn te verzekeren en het configuratiegemak voor de chassis-cabine te verhogen. De Daily 2014 biedt Iveco-klanten echter ook tal van nieuwe voorzieningen.

De ontwikkelingsinspanningen concentreerden zich op beide versies: de chassis-cabine en de bestelwagen. Toch wordt er meer nadruk gelegd op die laatste versie, die zijn prestaties in elk opzicht ziet verbeteren: de behandelings- en transportcapaciteiten profiteren van de geoptimaliseerde volumes en het gebruiksgemak neemt toe dankzij de beter toegankelijke laadvloer.

Iveco heeft de inhoud van de bestelwagen vergroot door de verhoudingen tussen de wielbasis, de totale lengte en de lengte van de laadvloer te herzien. Zo zijn nieuwe modellen van 18 en 20 m³ gecreëerd (onovertroffen volume in deze klasse) en een model van 11 m³. Die laatste versie kan schermen met een ongeëvenaarde laadefficiëntie: dat is de index die de verhouding tussen de lengte van het laadcompartiment en de totale lengte van het voertuig meet.

Iveco Daily

Dankzij het nieuwe design met langere wielbases en een kortere achteroverbouw verzekert de nieuwe Daily een uitzonderlijk rijgemak zonder daarbij te tornen aan zijn befaamde wendbaarheid in krappe situaties. Alle modellen tot 3,5 ton zijn uitgerust met een nieuwe voorwielophanging, die een uitmuntende controle over het voertuig verzekert, het comfort verhoogt en een maximaal laadvolume garandeert. De modellen met enkel-lucht op de achteras kregen een nieuwe achterwielophanging die de hoogte van de laadvloer met naar schatting 55 millimeter verlaagt. Dat vereenvoudigt ook het in- en uitladen.

De nieuwe generatie Daily is georiënteerd op de best business. Zijn brandstofverbruik ligt 5 procent lager dan dat van het vorige model en ook de Total Cost of Ownership (TCO) is duidelijk omlaag gegaan. Daarnaast zijn de prestaties verbeterd en hebben de klanten keuze uit een breed scala aan motoren, versnellingsbakken en overbrengingsverhoudingen.

Het voertuigcomfort is ook sterk verbeterd. Het cabine-interieur is comfortabeler en stiller geworden en biedt dezelfde zitpositie en aankleding als in een hogere klasse personenwagen. De verbeterde interieurergonomie, toonaangevend in deze klasse, gaat hand in hand met meer geluidsisolatie, een doeltreffendere airconditioning en een uitmuntend comfort voor de bestuurder, ongeacht de lading.

STRONG BY NATURE: natuurlijk is de DAILY sterk. Door zijn veelzijdigheid, doordat hij erg gemakkelijk te besturen is en hij bovendien een revolutionair nieuw design biedt. Hij illustreert als geen ander de voortdurende productverbeteringen die al meer dan 35 jaar centraal staan in de geschiedenis van de lichte bestelwagens.

Iveco Daily

Om het leveringsaanbod te completeren wordt de New Daily ook verkrijgbaar in diverse minibus- versies, om in te spelen op de behoeften van klanten die in de sector van het personenvervoer werken, en dan zowel binnenstedelijk als voor snelle intercitytransfers.

De nieuwe Daily is vanaf juni verkrijgbaar bij de Iveco-dealers in heel Europa.

NET ZO INTERESSANT

One Response

  1. Rick_Blaine 7 april 2014 Reply

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *