Enkele dagen terug had ik al een blog over een aantal recent afgeleverde trucks door Antoine. Vandaag duiken we het archief van de afgelopen jaren in om de mooiste en interessantste afgeleverde trucks er tussenuit te vissen.
Malund Ost nam begin juli de sleutels in ontvangst van een nieuwe op maat gemaakte ATK Midlum. Deze vrachtwagen werd opgebouwd door Carrosserie Lemeire en geleverd in Denemarken met Europees COC.
Malund Ost verkoopt in Denemarken op de lokale markten speciale kazen.
Natalie Declerck uit Zottegem is de fiere eigenaar geworden van een ATK 220 PK. De marktwagen dient voor de verkoop van vlees, charcuterie en kazen. De keuze voor ATK lag voor de hand vanwege de betrouwbaarheid en het gebruiksgemak.
De firma Transports Bonnier, gespecialiseerd in grondwerken en autotransport heeft een Renault Kerax 6*4 – 450 PK aangekocht. De Kerax is de ideale vrachtwagen voor grondwerken. Hij werd voorzien van een dubbel systeem, en kan gebruikt worden als trekker of kipper.
Dakwerken Speliers nam een Renault Premium Lander 6×2 in gebruik. De vrachtwagen is uitgerust met een gesloten bak en een zware hijskraan van Effer met een hefmoment van 52T/meter en Jib. De Lander heeft een 9T vooras en een verzwaard chassis.
De Firma Dauchot Leonet verkoopt sinds begin juli 2013 op de lokale markten fijne vleeswaren en zuivelproducten met een splinternieuwe ATK Midlum.
Naast reeds sinds 20 jaar de Europese marktleider in verzekeringen voor paarden is stal de Buyl eveneens een begrip in de wereld van de jumping. De Renault Master met Barbot opbouw vervoert dagelijks hun beste paarden.
Danny Van Liederkerke, heeft zijn 2de Magnum 480PK in gebruik genomen. Transportbedrijf DVL verkoos Renault Trucks Antoine omwille van de goede service en reputatie van onze garage alsook de kwaliteit en comfort van de Renault Magnum 4th gen. Het transportbedrijf had in 2011 nog een vijf voertuigen in bestelling bij Antoine.
Bouwfirma Werner Goossens nam de sleutels in ontvangst van zijn nieuwe Renault Kerax. De vrachtwagen met DXi11 motor werd voorzien van een containersysteem met hierop een combinatie container met autolaadkraan. Het voertuig zal vooral gebruikt worden voor de bouw van nieuwe woningen.
Garage Antoine overhandigde in 2010 de sleutels van een splinternieuwe Renault Midlum Heavy aan schepen Rudy Mortier van gemeente Lierde.
Gezien het toenemende aantal gemeentelijke opdrachten, zocht de gemeente een aangepaste uitrusting om haar opdrachten op een effiënctere manier uit te voeren.
Hun nieuwe Renault Midlum kan elke opdracht aan en is uitgerust met een containersysteem en laadkraan van WAF.
Het voertuig werd standaard geleverd met een aantal actieve veiligheidssystemen zolas het toonaangevende EBS-remsysteem alsook een aantal passieve veiligheidssystemen zoals de brede spiegels en de Visiondeur, waaroor zwakke weggebruikers altijd zichtbaar zijn.
Daarnaast werd het voertuig voorzien van luchtvering, een Optitronic automatische versnellingsbak, een Optibrake motorrem en een DXi7 motor met 300PK die voldoet aan de strengste milieunormen.
De firma Derito, gelegen te Ophasselt, gespecialiseerd voor glas & deurwerken heeft een Midlum 18T Optitronic met Optibrake aangekocht. Een gesloten kast, die eveneens wordt gebruikt als atelier werd langs de buitenzijde voorzien van een grote glasdrager. Daarvoor werd de wagen uitgerust met een zeer smalle achteras, hierdoor wint de klant ruimte voor het transport van grote stukken glas. De Palfinger laadkraan achter de cabine vergemakkelijkt de plaatsing van ramen in appartementsgebouwen. Deze Midlum Small Track is een UNIEK exemplaar in België.
De Taeye Logistics, reeds een vaste klant sinds jaren, heeft een Renault Lander 6*2 – 380 PK met gestuurde achteras aangekocht. Voor het vervoer van medische gassen werd het voertuig geleverd met een volledige ADR-uitrusting, een compleet openschuifbare opbouw en een Terex laadkraan. Hiermee voldoet het voertuig aan de strengste ADR-normen in Europa.
De heer Frank Laleman uit Diksmuide gespecialiseerd in wild gevogelte, konijnen alsook gebraden kippen, nam onlangs zijn nieuwe Midlum ATK in gebruik. Zijn marktwagen werd speciaal uitgerust met een braadgedeelte en een gedeelte voor verkoop van vers gevogelte. De marktwagen vormt één geheel, zodat er plaats gewonnen wordt op de lokale markten.
Garage Antoine leverde begin 2010 een tweede 220 PK sterke ATK vrachtwagen in Duitsland aan de familie Eisele te Ostrach. Hun nieuwe aanwinst wordt ingezet voor de verkoop van vleeswaren op de lokale markten in het Zwarte Woud.
Het voertuig is speciaal uitgerust door Carrosserie Brevet met een cabine met 6 zitplaatsen, zodat het overbodig wordt het verkopend personeel in een apart voertuig te vervoeren. De keuze voor ATK sprak voor zich, gezien het familiebedrijf reeds in 2006 een eerste ATK vrachtwagen kocht. De zeer lage instap, het ongekende gebruiksgemak, de betrouwbaarheid en de uiterst lage exploitatiekosten gaven de doorslag voor de aankoop van het nieuwe voertuig.
ATK beschikt reeds jaren over Europese homologaties voor zijn voertuigen, zodat elk voertuig in de gehele Europese Unie verkocht kan worden. Niettegenstaande de zeer specifieke uitvoering van het voertuig voor de familie Eisele, werd het voertuig rechtstreeks, zonder enig probleem, als nieuw ingeschreven in Duitsland. Het voertuig werd opgebouwd door de firma Vemus GmbH.
Alfons Eisele Fleisch- und Wurstwarenvertrieb GmbH werd in 1972 door Alfons en Anneliese Eisele opgericht. Van het begin af aan is de familie reeds op verschillende markten actief. Sinds 1999 is ook hun zoon Thomas Eisele actief in het bedrijf. Vandaag bezit het familiebedrijf 3 marktwagens en werken er 60 medewerkers.
De firma Van Snick L. heeft een Renault Midlum 12T Medium Light aangekocht met containersysteem voor het onderhoud & aanleggen van tuinen. De klant koos onmiddellijk voor de Renault Midlum vanwege zijn allomgekende kwaliteit en de service van de garage.
De firma Moreau uit Chièvres heeft een Renault Midlum 18T met kraan en containersysteem aangekocht voor het uitvoeren van bouw- en verbouwingswerken. Er werd gekozen voor de Midlum met 300 PK en een heavy chassis. Dankzij de goede opbouwberekening kon de firma al kennis maken met de uitstekende service waar de garage Antoine garant voor staat.
De Renault Maxity van Merckaert Woningbouw werd aangekocht voor hun afdeling schrijnwerkerij.
De firma ROUSSEAU ET FILS uit Ath kocht onlangs terug een nieuwe Renault vrachtwagen. Omdat de firma actief is zowel in het verhuren van containers als in het uitvoeren van grondwerken, werd er geopteerd voor de Premium Lander omwille van zijn uitstekende rijcapaciteiten op de weg en op onverhard terrein. De vrachtwagen is uitgerust met een dubbel systeem voor gebruik als trekker met oplegger of als vrachtwagen-aanhangwagen met containersysteem.
BRANDSTOFFEN LAPAGE uit Geraardsbergen kocht een nieuwe Renault Midlum met de OptiTronic geautomatiseerde versnellingsbak en Stokota tankopbouw aan voor het leveren van stookolie aan huis.
De Intercommunale Land Van Aalst nam onlangs twee nieuwe Midlum vrachtwagens in gebruik. De vrachtwagens werden geleverd op enkele bandenmontage achteraan, zodat een smalle spoorbreedte bekomen werd. Deze vrachtwagens worden ingezet voor het ophalen van huisvuil in stadscentra. De opbouw is verzorgd door VDK.
M&V Containers uit Geraardsbergen nam onlangs een nieuwe Renault Kerax in ontvangst. M&V Containers is gespecialiseerd in ophalen van oude metalen en bouwpuin, maar is ook actief in het verhuren van containers. De vrachtwagen is uitgerust met een containersysteem van VDL, opgebouwd door WAF.
Deze Renault Maxity voorzien van een hoge opbouw en laadbrug werd begin 2009 geleverd aan Sobeltop. Dit bdrijf is importeur van bandenmachines en garage uitrustingen.
De firma CC Heftrucks uit Erembodegem nam recent een nieuwe Renault Premium Distribution trekker in gebruik. Voor het vervoer van zijn heftrucks en hoogwerkers, koos CC Heftrucks voor een betrouwbare vrachtwagen met het hoogste laadvermogen.