Pinksterraces 2014: De kwalificatie


Als ik dit begin te schrijven is het net voor middernacht van vrijdag 6 juni. Vandaag was de briefing ( “please don’t break anything”), technisch keuring (iedereen goedgekeurd!) en kwalificatieronde van The Truckrace Battle. Bij de kwalificatie werd 20 minuten gereden, voor elke gereden ronde kreeg een coureur een punt, aangevuld met 3 punten voor de snelste, 2 voor de nummer 2, en 1 voor nummer drie. Bij de kwalificatie werd natuurlijk ook gestreden voor de startopstelling van de race van zaterdag, volgens het reguliere systeem: de snelste start vooraan. Addertje onder het gras was echter wel dat bij een te grove snelheidsovertreding (de trucks mogen maximaal 160 km per uur rijden) de ronde niet meetelde, zowel voor de kampioenschapspunten als voor de snelste ronde niet.


Alle teams hebben hard gewerkt in de winter, en dat is goed te zien, aan de trucks hun uiterlijk maar ook aan de hogere rondetijden in vergelijking met vorig jaar. Werner Lenz was de pechvogel van de dag, hij blies na tweede rondjes zijn turbo op. Gelukkig had hij een reserve-exemplaar mee, dus morgen rijdt hij vrolijk weer mee. Het was wel een bijzonder gezicht om de truck van Lenz, die zelf en groot bergingsbedrijf heeft, in de takels bij Johan van der zand te zien…

Omdat er nog maar 1 sessie is geweest waarbij punten gehaald kunnen worden is de huidige puntenstand ook de tussenstand in het kampioenschap:
14 Sascha Lenz
12 Wim Groteboer
12 Frans Smit
11 Jan van Holland
11 Rody Smit
10 Marco Donk
7 David Smith
4 Cees Zandbergen
2 Werner Lenz

Startopstelling race 1 zaterdag:
1 Sascha Lenz
2 Cees Zandbergen
3 Frans Smit
4 David Smith
5 Jan van Holland
6 Werner Lenz
7 Rody Smit
8 Wim Groteboer
9 Marco Donk

NET ZO INTERESSANT

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *