BUKO Transport roemt laag gewicht MAN

MAN TGS 2nd gen
BUKO Transport uit Beverwijk heeft dertien nieuwe MAN’s aan het wagenpark toegevoegd. Het zijn meerassige TGS-kippers met Euro 6-motoren. Ze worden ingezet voor het transport van onder meer grond, asfalt en zand. Het lage eigen gewicht van de TGS-trucks is voor BUKO van doorslaggevend belang. Ook de gunstige exploitatiekosten hebben bij de keuze een grote rol gespeeld.
MAN TGS 2nd gen
“Onze keuze voor MAN ligt erg voor de hand. Wij hebben al ruim vijftien jaar een uitstekende relatie met MAN-dealer B.T.S. die letterlijk 24 uur per dag voor ons klaarstaat”, stelt Wouter Langendijk, directeur BUKO Transport. “De TCO (Total Cost of Ownership) van de MAN’s pakken gunstig uit. Tevens is het duurzame karakter van de TGS Euro 6 een belangrijk uithangbord. Wij zijn ons bewust van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid en investeren in de toekomst. Opdrachtgevers gaan steeds vaker alleen in zee met transporteurs die hun zaken op MVO-gebied goed voor elkaar hebben. Mede daarom zijn onze nieuwste kippers uitgerust met de MAN-TipMatic geautomatiseerde transmissie waardoor geluidsoverlast voor de omgeving tot een minimum wordt beperkt.”
MAN TGS 2nd gen
MAN-dealer B.T.S uit het Noord-Hollandse Wognum leverde in de afgelopen maanden elf MAN’s TGS 50.440 10×4 en twee MAN’s TGS 43.440 8×4 wide-spread met containerwisselsysteem, alle door Wierda omgebouwd. “Een belangrijke eigenschap van MAN is het lage eigen gewicht. Dat betekent dat er per voertuig meer gewicht en dus meer lading kan worden getransporteerd. In combinatie met het lagere brandstofverbruik van de Euro 6-motoren worden de exploitatiekosten per rit dus onherroepelijk gunstiger”, zegt Edgar Immink van B.T.S.
MAN TGS 2nd gen

MAN TGS 2nd gen

MAN TGS 2nd gen

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *