Afgelopen zaterdag vierde mijn schoonvader zijn 60e verjaardag. Omdat het toch zo’n 700 kilometer (enkele reis) rijden is hebben we er meteen maar een lang weekend van gemaakt. Op de terugreis zijn we langs Technik Museum Speyer gegaan, die foto’s volgens later in een eigen blog. Eerst de leukste voertuigen die we onderweg van, naar en in Duitsland gespot hebben.
Vrijdag vertrokken we nadat Hanna klaar was met haar bijbaan en ik wat deadlines neer had geknuppeld. Op de heenreis reed Hanna het meeste, het laatste beetje licht kregen we in Fryslân nog mee, zodat ik onderweg wat door het raam kon prikken.
Mercedes-Benz G-klasse uit 1980.
Volvo FH16 4th gen ~ Jelle Bijlsma.
Deutz-Fahr DX3.70.
De D op deze MAN TGX 1st gen van De Kuikenaer heeft te maken met de uitbraak van vogelgriep in Nederland. Daarbij is Nederland in 4 regio’s verdeeld, Noord- en Oost-Nederland zijn in D ondergebracht.
Persoonlijk vind ik het motorgeluid van de Mercedes-Benz 207D mooier dan dat wat er uit de opbouw komt.
Ginaf X4241-S ~ Remix.
Johnston CX400 van De Jong op een Veldhuizen oplegger.
Op zaterdag ging het richting de feestzaal. Echt héééél vervelend dat Sulzbach, de plaats waar Titan haar fabrieken heeft, op de route lag.
Mercedes-Benz Sprinter ambulance van het Duitse Rode Kruis.
Blijft leuk om in het buitenland iets van thuis te zien, zoals deze MAN TGS 1st gen RMO van FrieslandCampina.
Op zaterdag is het hek bij Titan natuurlijk dicht, maar ook achter een hek is zo’n Titan Z-serie erg indrukwekkend. Er stonden maar liefst twee.
Bij specialistische trucks wordt vaak gescholden met ‘dat is gewoon een omgebouwde *insert naam van één van de 7 grote fabrikanten*’. Maar het enige onderdeel wat van een Mercedes-Benz Actros MP3 komt bij de zware Titans is de cabine, die men los aangeleverd krijgt.
Dit is dan juist weer wel een omgebouwde Mercedes-Benz Actros MP3.
De Mercedes-Benz Actros MP4 is inmiddels ook in het assortiment opgenomen, opvallend genoeg inclusief de SLT? Deze werd tot de MP3 door Titan gebouwd, tegenwoordig door Mercedes-Benz zelf.
De eigen servicebus is een Mercedes-Benz Vito.
Mercedes-Benz Actros MP4 ~ Andreas Beham.
Deutz-Fahr.
Zondagmiddag maakten Hanna en ik een korte wandeling met haar moeder. Ten minste, schoonmoeder vond het een korte wandeling. Normaal draai ik mijn hand ook niet om voor een stukje van drie kilometer, maar als er een paar honderd meter hoogteverschil in zit is het toch ineens een ander verhaal.
Geen idee waarom, maar voor de Mitsubishi L300 4×4 heb ik altijd al een zwak gehad.
Iveco Eurocargo.
Lely.
Zondagavond zijn we naar een echte Altdeutschen Weinachtsmarkt geweest. Heel erg gaaf, absoluut niet te vergelijken met de matige pogingen tot kerstmarkt die je in Nederland ziet. Omdat zelfs ik wel eens behoefte heb aan vrije tijd zijn er alleen geen foto’s van gemaakt (door mij dan toch 😉 ), maar we hebben des te meer genoten.
Maandagochtend heb ik voor vertrek nog even boven de A81 gehangen. Dat is toch behoorlijk koud, dus na een half uur had ik het wel weer bekeken. In de tussentijd toch nog het een en ander op de foto gekregen.
Mercedes-Benz Actros MP4.
Mercedes-Benz Actros MP3.
DAF XF105.
Mitsubishi Fuso Canter.
MAN TGX 2nd gen.
MAN TGM 2nd gen.
Mercedes-Benz Atego MP2.
MAN TGS 1st gen.
Mercedes-Benz Axor MP2.
Mercedes-Benz Actros MP4.
VW Transporter T5.
Mercedes-Benz Vito.
MAN TGX 1st gen.
Scania R440.
Volvo FH 3rd gen.
Mercedes-Benz Ecoliner.
Neoplan touringcar.
Scania R500.
Mercedes-Benz Sprinter. De laatste lijkt wel een fieldtester voor een af-fabriek 4×4 uitvoering te zijn?
Iveco Daily.
Mercedes-Benz Actros MP2.
DAF CF85.
Volvo FH 4th gen.
Scania R450.
Mercedes-Benz Atego MP3.
Nissan Primastar.
Scania R480.
DAF CF Euro 6.
Land Rover Defender.
Terberg KingLifter.
MAN TGS 2nd gen.
DAF XF Euro 6.
Mercedes-Benz Atego MP4.
Setra touringcar.
Nadat ik uitgekeken was, was ik tegelijk met een VW Transporter T5 van de Post op het logeeradres.
Tegen de tijd dat we klaar waren bij Technik Museum Speyer was het buiten ondertussen stikkedonker. Alleen bij een laatste tankstop, niet ver voor de Nederlandse grens, heb ik de camera tussen de rest van de bagage vandaan gevist.
Hoe interessant ik het onderwerp ‘oude Lada’s’ ook vind (en dat is alles behalve sarcastisch, ben niet voor niks jaren lid geweest van de Lada club en heb er zelf ook twee gehad), eigenlijk wilden we gewoon naar huis. Gelukkig kwamen er twee typisch Duitse stofjassen om het gesprek over te nemen. Na de kerstdagen ga ik controleren of ze er nog steeds staan te praten, het zou me niks verbazen!
Mooie serie weer, Alex. Krijg ook zin in Duitsland!