Uit het archief: de Ford Cargo

De Ford Cargo was er al in de jaren ’80, hij was ontwikkeld als wereldtruck. Daardoor is de ontwikkeling in verschillende poten door gegaan. Voor ons het bekendst was de Britse Ford Cargo, deze tak is door Iveco overgenomen. Het is dan ook geen toeval dat de Iveco Eurocargo nog steeds enorm veel op de Cargo lijkt. Iveco heeft veel dingen van de Cargo-productie over gedaan aan Ashok Leyland in India, die nu nog steeds trucks bouwt met een zelf doorontwikkelde Cargo cabine. In de USA werd de afdeling zware trucks door Daimler over genomen. In de periode daarna kon je de Cargo kopen als Sterling, tegenwoordig schijnt hij voor speciale toepassingen zoals veegmachines nog steeds te koop te zijn, inmiddels als Freightliner. In Turkije en Brazilië bouwt Ford nog we zware trucks, daar heeft men hem zelf verder ontwikkeld naar een moderne truck. Onlangs is zelfs de GINAF HD5395-TS gepresenteerd, die ook deze cabine draagt. De oorspronkelijke Ford Cargo is in Nederland zo goed als uitgestorven. De exemplaren die er nog zijn, hebben vaak een agrarische achtergrond. Als paardenwagen, of om een Ford oldtimer tractor mee te vervoeren. Gelukkig hebben we de foto’s nog!
Ford Cargo was er al in de jaren '80, hij was ontwikkeld als wereldtruck. Daardoor is de ontwikkeling in verschillende poten door gegaan. Voor ons het bekendst was de Britse ForCargo

Ford CCargo was er al in de jaren '80, hij was ontwikkeld als wereldtruck. Daardoor is de ontwikkeling in verschillende poten door gegaan. Voor ons het bekendst was de Britse Forargo

Ford Cargo was er al in de jaren '80, hij was ontwikkeld als wereldtruck. Daardoor is de ontwikkeling in verschillende poten door gegaan. Voor ons het bekendst was de Britse ForCargo

Ford CaCargo was er al in de jaren '80, hij was ontwikkeld als wereldtruck. Daardoor is de ontwikkeling in verschillende poten door gegaan. Voor ons het bekendst was de Britse Forrgo Turkije

Ford CCargo was er al in de jaren '80, hij was ontwikkeld als wereldtruck. Daardoor is de ontwikkeling in verschillende poten door gegaan. Voor ons het bekendst was de Britse Forargo

Ford CaCargo was er al in de jaren '80, hij was ontwikkeld als wereldtruck. Daardoor is de ontwikkeling in verschillende poten door gegaan. Voor ons het bekendst was de Britse Forrgo

Ford CarCargo was er al in de jaren '80, hij was ontwikkeld als wereldtruck. Daardoor is de ontwikkeling in verschillende poten door gegaan. Voor ons het bekendst was de Britse Forgo

Ford CCargo was er al in de jaren '80, hij was ontwikkeld als wereldtruck. Daardoor is de ontwikkeling in verschillende poten door gegaan. Voor ons het bekendst was de Britse Forargo

Ford Cargo

Ford Cargo

Ford Cargo

Ford Cargo

Ford Cargo

Ford Cargo

Ford Cargo was er al in de jaren '80, hij was ontwikkeld als wereldtruck. Daardoor is de ontwikkeling in verschillende poten door gegaan. Voor ons het bekendst was de Britse ForCargo

Ford Cargo

Ford Cargo was er al in de jaren '80, hij was ontwikkeld als wereldtruck. Daardoor is de ontwikkeling in verschillende poten door gegaan. Voor ons het bekendst was de Britse ForCargo

Ford Cargo

Ford Cargo

Ford CCargo was er al in de jaren '80, hij was ontwikkeld als wereldtruck. Daardoor is de ontwikkeling in verschillende poten door gegaan. Voor ons het bekendst was de Britse Forargo

Ford Cargo

Ford Cargo

Ford Cargo

Ford Cargo

Iveco-Ford Cargo
Nog veel meer Ford Cargo foto’s kun je uiteraard op truckfan.nl vinden.

NET ZO INTERESSANT

One Response

  1. Jan Clevering 17 februari 2018 Reply

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *