ADJ Milieutechniek verlaagt kosten met MAN


MAN TGS 2nd gen
Voor de professionals van ADJ Milieutechniek is zonneklaar dat wanneer ze naast een schone, ook een zuinige truck willen die veel vermogen levert aan de royaal gemonteerde hulpapparatuur, MAN de énige voor de hand liggende keuze is.
MAN TGS 2nd gen
“We waren natuurlijk benieuwd of de Euro 6-motoren van MAN aan onze eisen zouden voldoen. Nu we er enige tijd mee werken, kunnen we alleen maar zeggen dat dit de zuinigste trucks zijn voor ons werk. Zuinig wanneer de wielen draaien en zuinig wanneer de diverse reinigingsapparatuur van vermogen moeten worden voorzien”, legt Christiaan de Jong van ADJ Milieutechniek uit.
MAN TGS 2nd gen
In hoog tempo aan de slag
De keuze van ADJ Milieutechniek uit Werkendam viel op twee stuks TGS 37.440. Beide vierassers zijn geleverd door MAN-dealer ROSIERVANDENBOSCH, waarbij er in een geval voor een tridem-opstelling werd gekozen. Het 8×2-6 chassis is opgebouwd door van de Pol Voertuigtechniek. Het is een combinatie van een rioolcombi, vacuüm- en spuitwagenopbouw. Hierbij zijn de voor- en achterassen gestuurd voor een betere draaicirkel waardoor de chauffeur makkelijker rondom inspectieputten kan manoeuvreren om met de geavanceerde rioolhaspel te werken. Bij een tridem-opstelling worden de assen beter belast en kan meer water worden meegenomen. De nieuwe voertuigen hebben dit water nodig om onder hoge druk wegen te ontdoen van allerhande vuil, bijvoorbeeld olie, en om slibresten te kunnen afvoeren. Dit kan zijn naar aanleiding van een chemicaliën-spill in het riool. “In dat geval worden wij er meteen bij geroepen en moeten we in hoog tempo aan de slag met onze rioolcombi’s”, zegt De Jong.
MAN TGS 2nd gen
Op afstand uitschakelen
De trucks van ADJ Milieutechniek doen ook veel werk in de stad, zoals bijvoorbeeld tankreiniging bij tankstations. MAN-dealer ROSIERVANDENBOSCH kon een speciale NMV-PTO leveren waardoor zowel de PTO als de motor van de vacuümpomp op afstand worden uitgeschakeld, ideaal voor momenten waarbij de pompen niet hoeven te draaien. Dat scheelt in geluids- en milieubelasting en het bespaart brandstof. “Beter nog”, vult De Jong aan, “we zijn hiermee klaar voor eventuele strengere milieumaatregelen tegen vrachtwagens in binnensteden.”
MAN TGS 2nd gen
Bijzonder lange levensduur
Christiaan de Jong verwacht dat de nieuwe MAN’s technisch gezien makkelijk tien tot vijftien jaar mee gaan. De opbouw uit hoogwaardig RVS zelfs nog langer. “Zo lang, dat we na tal van jaren de opbouwen wellicht zo weer kunnen overzetten op de volgende MAN.” ADJ Milieutechniek heeft een wagenpark van 38 trekkende eenheden, waarin MAN het grootste aandeel heeft. Voor de nieuwe trucks is een onderhoudscontract afgesloten met dealer ROSIERVANDENBOSCH.
MAN TGS 2nd gen

MAN TGS 2nd gen

MAN TGS 2nd gen

MAN TGS 2nd gen

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *