Renault C 6×2 met straalopbouw voor Blastrac

Blastrac uit Nieuwegein heeft onlangs een Renault Trucks C 6×2 met straalmachine opbouw in gebruik genomen. Met de straalmachine worden beton, asfalt en staal ontdaan van hun coating, rubber of bitumen. De truck is door de opbouw is een bijzondere verschijning: compact, wendbaar en robuust. Het is het resultaat van een jarenlange samenwerking tussen Blastrac en Renault Trucks. De truck werd geleverd door Renault Trucks-dealer Van Dijk Trucks.
Renault C-serie
Blastrac is leverancier van straalmachines, waarmee beton, asfalt en staal ontdaan worden van hun coating, rubber of bitumen. Het Amerikaanse bedrijf, met vestigingen in Amerika, Azië en Europa, levert deze machines wereldwijd, waarvan de grootste gemonteerd zijn op een truck. Rocco van Vliet, Marketing Manager Blastrac Europa, gevestigd in Nieuwegein: “We hebben voor de truckopbouw van ons product een goed lopende en langdurige samenwerking met Renault Trucks. Zij kunnen voldoen aan onze eisen wat betreft wielbasis, chassis en uitstraling. De Renault Trucks C heeft voor deze toepassing een versterkt chassis, een 9-tons vooras en een handgeschakelde versnellingsbak. Het is een robuust en kwalitatief goed product. De nu opgebouwde Renault Trucks C gaat eerst dienst doen als demo.”
Renault C-serie
Samenwerking
Voor de opbouw van de straalmachine werken diverse bedrijven samen. Zo heeft Art-4 de hydrauliek en elektronische systemen gemonteerd en aangesloten. De speciale laadbak van de truck wordt door carrosseriebedrijf Schevers uit Schalkwijk gebouwd. Blastrac voorziet de truck van de straalmachine, waarbij de straalkop voorop de dinplaat op de truck gemonteerd wordt en waarmee straal-afval via een ‘stofzuiger’ in de laadbak terechtkomt. De truck is door Terberg Techniek in Baarlo voorzien van een hydrostatische tussenbak, die de wielen traploos kan aandrijven tussen 0 en 10 km per uur. “Het unieke van het systeem is dat het feitelijk alles in een is, het is een gesloten unit. We stralen met staalkogels die met behulp van een magneet terugkomen in de kop. Het residu zuigen we op, waardoor het systeem nagenoeg stofvrij is. Wat we verwijderen, wordt in de truck opgevangen in twee Big Bags en dient vervolgens weer als grondstof in bijvoorbeeld de asfaltindustrie.”
Renault C-serie
Turn key
Blastrac biedt de machines turn key aan, ook voor het onderhoud wordt gezorgd. Dat kan zijn lokaal in het land van levering, of in Nederland, waarvoor een samenwerking is met Renault Trucks-dealer Van Dijk Utrecht.“ Dat is ook een van de voordelen van een vaste truckleverancier. We kennen de dealer en weten dat we van ze op aan kunnen. Het onderhoud is goed te plannen, zeker wanneer we de truck naar Nederland halen.”
Renault C-serie

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *