Volvo FMX 460 8×6 widespread en FMX 460 10×4 voor Kroeze infra


Volvo FMX 2nd gen
Met twee nieuwe bouwvoertuigen, een Volvo FMX 8×6 en een Volvo FMX 10×4 verbreedt Kroeze Infra, gevestigd in Beesd, haar dienstenpakket. Het bedrijf, dat zich landelijk profileert in de grond-, weg- en waterbouw, maakte de keuze voor Volvo op basis van de techniek, de veiligheid en het comfort voor de chauffeurs. Volvo Group Truck Center Gorinchem leverde de trucks.
Volvo FMX 2nd gen
Kroeze Infra heeft een groot aantal disciplines in huis: beton- en waterbouw, grond- en wegenbouw, leidingbouw en Milieu- en Injectietechnieken. Herman Zeiderveld, directeur: “Wij zijn de laatste jaren enorm gegroeid, niet in de laatste plaats doordat we ons in de infrawereld willen onderscheiden door totale ontzorging van onze opdrachtgevers. Dat doen we door de vele disciplines die we in huis goed op elkaar te laten aansluiten en samenwerken. Daarnaast hechten we zeer veel belang aan veiligheid, dat heeft een absolute prioriteit. Veiligheid op en rond de bouwplaats vraagt om voortdurende aandacht. Tot slot willen we ons onderscheiden door onze CO2 footprint zo veel mogelijk te minimaliseren.”
Volvo FMX 2nd gen
Kiezen voor multifunctionaliteit
In dat licht moet ook de investering in twee nieuwe Volvo bouwvoertuigen gezien worden. Veiligheid en zorg voor het milieu zijn daarin bepalend geweest, evenals de relatie met Volvo Group Truck Center Gorinchem. Herman Zeiderveld: “Wat betreft de Volvo FMX 460 8×6 zochten we een schaap met vijf poten. Een truck die we op de zandbaan konden gebruiken, een truck met een kraan en toch ook voldoende laadvermogen. We hebben verschillende merken onderzocht. Het bleek dat Volvo Trucks op dit moment een meer dan uitstekend programma bouwvoertuigen heeft. De Volvo FMX betreft een widespread waarvan de achterste as stuurbaar is, deze werd verplaatst en gemodificeerd door Terberg Techniek. De manoeuvreerbaarheid van de truck is mede door de configuratie uitstekend en wordt versterkt door de Volvo I-Shift versnellingsbak. We hebben daardoor de configuratie die we wilden, met als grote voordeel dat we ook nog eens voor het meenemen van materieel een combinatie met een dieplader kunnen realiseren. Als we in het asfalt zitten, kunnen we zo een complete asfalttrein realiseren. De Volvo FMX 460 10×4 is een ander verhaal. Het transport van grondstoffen huurden we in, door de komst van de 10×4 kunnen we zelf het transport regelen. Het is het combineren van de vraag uit de markt en de wil om het in eigen hand te houden. Beide trucks zullen ook worden ingezet voor de gladheidsbestrijding in de regio.”
Volvo FMX 2nd gen

Volvo FMX 2nd gen

Volvo FMX 2nd gen

NET ZO INTERESSANT

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *