MAN-aandeel groeit bij A+G Transporten Venlo

A+G Transporten uit Venlo wordt steeds enthousiaster over de trucks van MAN. Vorig jaar werd de eerste TGX-trekker in het wagenpark verwelkomd. Vanaf dat moment is het hard gegaan. Na een eerste zestal, kwamen er nog eens elf bij en onlangs zijn er weer vijf trekkers bij A+G vervangen door MAN’s. Het gaat om het type TGX 18.440 4x2BLS. Alle trucks zijn geleverd door MAN Dealer Venlo. Begin volgend jaar worden er wederom zeven trucks toegevoegd aan de MAN vloot.
MAN TGX 2nd gen
Bij A+G Transporten worden de brandstofverbruiken en de operationele kosten van het totale wagenpark nauwkeurig bijgehouden. Al snel bleken de nieuwe MAN’s het uitstekend te doen. A+G Transporten implementeerde op aanraden van de MAN Servicespecialisten MAN TeleMatics, het data analysesysteem van MAN Trucks. Toen een en ander volgens plan draaide, bleken de MAN’s nog eens zuiniger. ”Bij ons is MAN een nieuw merk. Ons wagenpark bestond voordat MAN erbij kwam, uit vier merken. Vanwege de invoering van Euro VI besloten we om ook eens een MAN te proberen”, zegt Wesley Schraets van A+G Transporten.” Al spoedig bleek dat dit de zuinigste truck was in ons wagenpark. Bovendien reageerden de chauffeurs enthousiast op hun nieuwe trucks. Naarmate het aantal MAN’s toenam bij A+G Transporten, werden de chauffeurs die ermee rijden eensgezinder in hun opvatting dat dit de beste truck is die ze ooit hebben gereden.”
MAN TGX 2nd gen
EfficientLine 2
Met de komst van de EfficientLine 2 besloot A+G Transporten om de vervangingen binnen het wagenpark te versnellen. ”We kregen een nette prijs voor onze inruilers, dus konden we ons plan verwezenlijken om de exploitatiekosten nog verder omlaag te brengen”, zegt Schraets. Deze trucks hebben bovenop het EfficientLine-pakket ook nog Adaptieve Cruise Control, Top Torque en MAN Efficiënt Cruise, de transmissie die schakelt mede aan de hand van GPS-gegevens. Top Torque betekent dat de motor 200Nm meer koppel levert in de twee hoogste versnellingen. Dankzij EBA (Electronic Brake Assist) kan de chauffeur nauwelijks meer bij een kop-staart botsing betrokken raken. Dat is ook een belangrijke reden waarom de chauffeurs zo enthousiast zijn. De stilte in de cabine, de kwalitatief hoogwaardige afwerking van het cabine-interieur, alsmede het bedieningsgemak van de nieuwe generatie MAN-trucks zijn stuk voor stuk zaken die door het rijdende personeel van A+G Transporten worden erkend.
MAN TGX 2nd gen
MAN TeleMatics
Om het wagenpark draaiende te houden, sloot A+G Transporten een onderhoudscontract af met de MAN-vestiging uit Venlo. ”Dat is de beste optie. De Euro VI techniek behoeft nauwkeurige screening met de modernste software. De MAN’s zijn tot dusverre behalve zuinig, ook uitermate betrouwbaar gebleken. Maar we gaan hoe dan ook voor het beste onderhoud. De relatie met MAN wijst zonneklaar uit dat we op die manier het zuinigst en tegelijkertijd het meest duurzaam zijn”, aldus Schraets. ”Daarnaast heeft MAN TeleMatics met duidelijk leesbare analyserapporten ons enorm geholpen om inzicht te krijgen van bepaalde aspecten. Denk hier aan bijvoorbeeld het gebruik (of niet gebruiken) van de cruise-control, uitrollen en het stationair laten draaien van de motor. MAN Venlo coacht onze chauffeurs, waarbij de efficiëntie voorop staat en de chauffeur in z’n waarde blijft.”
MAN TGX 2nd gen
A+G Transporten
Het optimaliseren van de bedrijfsvoering is iets wat bij A+G Transporten in de genen zit. Het nog relatief jonge bedrijf is mede daardoor hard gegroeid. Er werd in 1994 door Anton Schraets en Geert Hegger bescheiden gestart. Al gauw bleek het bedrijf uitermate succesvol. Binnen twee decennia groeide A+G Transporten naar een omvang van honderd trekkende eenheden en nog eens 120 trailers. Behalve in Venlo is A+G Transporten ook gevestigd net over de grens in Nettetal. De vloot bestaat uit koeltrailers waar bijvoorbeeld plantenkarren mee kunnen worden vervoerd en schuifzeiltrailers. Die laatste hebben een Code XL ladingzekeringcertficaat. Daarmee bedient het bedrijf klanten verdeeld over heel Europa. Het bedrijf beschikt over een eigen opslagloods, een trailerwerkplaats en een wasstraat, waar ook derden terecht kunnen. In 2013 heeft Anton zijn aandelen overgedaan aan zijn zoon Wesley die nu dus samen met Geert Hegger de directie vormt.

NET ZO INTERESSANT

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *