Drie- en vierasser Iveco voor Pol

Pol Transport uit Hoogeveen heeft twee IVECO Stralis Hi-Way bakwagens aan haar vloot toegevoegd. Beide voertuigen zijn voorzien van indrukwekkende autolaadkranen met een capaciteit van 50 en 74 ton/meter. IVECO-dealer Cornelis Bedrijfsauto’s leverde de voertuigen af.
Iveco Stralis
Pol Transport in Hoogeveen is een internationaal transportbedrijf met een vloot van negen trekkende eenheden. Pol Transport is gespecialiseerd in exceptioneel transport, en dan met name in lengte-en breedte transport. Zo vervoert het bedrijf met grote regelmaat containerunits voor tijdelijke huisvesting , staal- en houtconstructies. Vaak blijft het daarbij niet alleen bij het transport. Ook het plaatsen van de units en het kraanwerk voor bijvoorbeeld de montage van constructies behoort tot de services van Pol. Directeur Ronald Pol vertelt: “Onze chauffeurs die werken met autolaadkranen zijn in het bezit van hun hijsbewijs, VCA en alle benodigde documenten waardoor wij ook kraanwerk mogen doen. De nieuwe IVECO trucks worden regelmatig voor dat werk ingezet.”
Iveco Stralis

Hi-SCR voor meer veiligheid

Pol Transport koos speciaal voor IVECO vanwege de inzet met autolaadkranen op de bouw. Pol: “Dankzij het IVECO Hi-SCR systeem zonder EGR is de demperunit mooi compact en dat geeft meer mogelijkheden voor de opbouw. Daar komt bij dat deze trucks nooit hoeven te regenereren. Bij dat proces wordt zoveel hitte geproduceerd dat wij dat liever niet meemaken op de bouw. Daar komt nog bij dat we met enige regelmaat werken op locaties bij de NAM of op andere terreinen waar open vuur en hitte ten strengste verboden is. Het IVECO Hi-SCR systeem verdient daar absoluut onze voorkeur.”

Drie- én vier-asser

De beide bakwagens zijn perfect afgestemd op hun taak met de autolaadkraan. Zowel de drie-asser als de vier-asser zijn standaard voertuigen die zo af-fabriek geleverd werden. Voor de 50 ton/meter autolaadkraan koos Pol Transport voor een Stralis Hi-Way AS260S46 YPS 6×2 met een liftbare en stuurbare sleepas. Deze IVECO met zijn 460pk sterke FPT Cursor 11 krachtbron is voldoende gemotoriseerd om ook zware aanhangwagens mee te nemen. De zware 74 ton/meter autolaadkraan, eveneens van Palfinger staat op een vier-assig chassis. Dat is een Stralis AS320S50 8×2 met drie gestuurde assen. Deze vier-asser is voorzien van een zeer krachtige FPT Cursor 13 met 500pk. De gewichtsverdeling is zodanig dat de twee negen-tons voorassen keurig worden uitgenut door de zware kaan achter de cabine.
Iveco Stralis

Comfort en de rol van de chauffeurs

De beide voertuigen zijn opgebouwd door Palfinger-dealer en carrosseriebouwer HSE uit Vaassen. De chauffeurs van de nieuwe trucks zijn uitvoerig betrokken bij dit project, onder meer bij de opbouw. “Onze chauffeurs zijn de mannen die er mee moeten werken, maar ze moeten vaak ook in de cabine overnachten. Om die reden hebben de chauffeurs een belangrijke stem gehad in dit project. De beide trucks zijn dan ook geheel overeenkomstig hun wensen opgebouwd en ingericht. Zo hebben we gekozen voor het extra comfort pakket, het zogenaamde CCP pakket. Dat zorgt voor een betere verstelling van het stuurwiel en een dikkere matras. Verder zijn de trucks in nauwe samenwerking met IVECO-dealer Cornelis Bedrijfswagens hier in Hoogeveen opgebouwd en afgeleverd,” vertelt Pol.

NET ZO INTERESSANT

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *