Zes Iveco Stralis trekkers voor Leemans

Leemans uit Vriezenveen is een trouwe IVECO rijder. De liefde voor het merk zit diep bij directeur Henri Leemans en dat begon ooit met Magirus-Deutz. ‘’We zijn het merk altijd trouw gebleven door de jaren heen en dat heeft nu geresulteerd in zes nieuwe Iveco Stralis HI-WAY trekkers’’ aldus Leemans.
Iveco Stralis
Leemans begon in 1928 in Vriezenveen met paard en wagen. Het begon allemaal met de handel in veen en ook vandaag de dag maakt dat nog deel uit van de activiteiten. Later kwam daar de wegenbouw bij, en ook die tak is nog springlevend na al die jaren. Henri Leemans: ‘’Wij zijn een heel breed bedrijf met zowel aannemerij, de inzameling en recycling van huisvuil en de handel en het internationale transport. Dat zorgt er voor dat we ook een bijzonder divers wagenpark hebben. We hebben bijvoorbeeld kippers, veegwagens en vuilnis-inzamel auto’s maar ook internationaal rijdende volume auto’s met walking floor.’’

Extra tanks
Vier van de zes nieuwe Iveco’s zijn van het type Stralis HI-WAY AS440S42 T/P. Die type aanduiding staat voor 4×2 trekkers met verlaagde schotelhoogte, PTO en 200 liter hydrauliek olie en 1000 liter brandstoftanks. Twee trekkers zijn van het type Stralis HI-WAY AS440S46 TXP. Dit zijn eveneens trekkers met een verlaagde schotelhoogte, maar dan met een sturende en liftbare voorloopas. Bijzonder is dat deze trekkers zijn uitgerust met een extra brandstoftank van 260 liter achter aan het chassis, welke af fabriek geleverd kunnen worden. De totale voorraad brandstof aan boord is daarmee 690 liter in standaard tanks. Bovendien blijft er ruimte over voor 200 liter hydrauliek olie en 50 liter AD Blue aan het chassis.
Iveco Stralis
Scandinavië
De nieuwe IVECO trekkers worden ingezet in het internationale werk. Er is gekozen voor chassis met een lagere schotelhoogte in verband met de honderd kubieke meter grote moving floor opleggers. Vier van de zes trucks zijn bestemd voor Tallvrie, de Estse onderneming van Leemans, twee stuks gaan op Nederlands kenteken rijden. Leemans: ‘’Wij zijn al sinds 1989 actief in Estland en daar hebben we een mooi bedrijf opgebouwd. De reden voor die stap is dat we veel veen importeren uit dat land, dus dat was een logische ontwikkeling. Overigens zijn we in Nederland gewoon blijven groeien en rijden we ook met onze Nederlandse chauffeurs nog wekelijks naar Scandinavië. Onze vloot in Estland telt nu 45 eenheden, die in Nederland 120. Meer dan veertig van die trucks dragen de Iveco badge.’’

Compleet
De nieuwe Iveco trekkers zijn rijk uitgerust met luxe interieurs waaronder koelkast, een roofbar met schijnwerpers en in kleur gespoten bumpers, spatborden en spiegels. Verder zijn de trucks voorzien van de laatste stand van de techniek met alle beschikbare veiligheids-opties aan boord. De twee Nederlandse trekkers zijn vanwege hun inzet voorzien van een voorloopas en een extra brandstoftank achter onder het chassis. Verder zijn de trucks voorzien van een PTO voor de hydrauliek van de moving floor opleggers.
Iveco Stralis
Milieu
Het milieu en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen zijn voor Leemans kernwaarden waar veel aandacht aan besteed wordt. ‘’Klanten verlangen van ons steeds vaker de meest verantwoorde wijze van verzending. Dat resulteert in slimme oplossingen en schone trucks, maar ook in de inzet van andere modaliteiten. Zo gaat een deel van ons transport naar Scandinavië inmiddels al met de trein vanuit Coevorden.’’ Leemans investeert met de nieuwe Hi-SCR Iveco trucks in schone en duurzame voertuigen. ‘’De HI-SCR techniek van IVECO spreekt ons bijzonder aan. De Iveco trucks blijken bijzonder betrouwbaar en door het ontbreken van EGR zijn de motoren relatief eenvoudig van opzet. Verder is de onderhouds-interval langer dan die van vergelijkbare trucks. Overigens hebben we voor de nieuwe Iveco trucks een reparatie-onderhoudscontract afgesloten met Iveco dealer Cornelis in Hoogeveen.’

NET ZO INTERESSANT

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *