Veelzijdige MAN 8×8 voor Klink Nijland

Klink Nijland uit het Sallandse Raalte heeft een nieuwe MAN TGS 43.440 8×8 widespread gestuurd aan de vloot toegevoegd. Deze truck wordt voor uiteenlopende werkzaamheden in weg- en waterbouw ingezet. De nieuwe MAN vierasser beschikt over een Z-kraan van 18 tonmeter.
MAN TGS 2nd gen
Klink Nijland is een jong bedrijf dat sinds de oprichting in 1997 is gespecialiseerd in infratechniek. Het bedrijf maakt terreinen bouw- en woonrijp en het kan reconstructies uitvoeren van bijvoorbeeld rioleringen. Ook kan de onderneming worden ingezet bij het onderhoud en de bouw van wegen en pleinen. Bij dit werk is de inzet van moderne, schone voertuigen onontkoombaar. Klink Nijland wilde een oudere truck vervangen en ging daarvoor bij meerdere merken te rade.
MAN TGS 2nd gen
Goede begeleiding
”Al snel bleek dat we van MAN Apeldoorn de beste begeleiding kregen. We hadden nogal een verlanglijst. Andere merken zagen daar problemen in, maar MAN loste onze wensen stap voor stap in”, zegt directeur Roland Koerhuis. Zo wilde hij een 8×8 met een widespread tandemstel, waarvan de achterste as is gestuurd. Ook moest er een kraan achter de cabine komen en om veilig lossen te garanderen, was een waterpasstelling gewenst, zodat de chauffeur precies weet of het kippen van de laadbak verantwoord is. ”We zochten een auto die veel kon laden, waarmee de chauffeur zelf kan laden en lossen, die elk terrein aankan en die wendbaar is, stil, zuinig, schoon en comfortabel. Prettige bijkomstigheid hier is dat de MAN een opstap achter de cabine heeft, waarbij hij in de laadbak kan kijken. De chauffeur kan vanaf deze hoogsta ook de deur ontgrendelen, een mooi detail dat de veelzijdigheid die we zochten, bewijst.”
MAN TGS 2nd gen
Slimme elektronica
Met de nieuwe TGS kon MAN aan alle wensen tegemoetkomen, zegt Koerhuis. ”MAN heeft ons optimaal begeleid en toch een nette prijs geoffreerd. Tot nu toe doet de nieuwe MAN het uitstekend, juist en vooral in het zand”, vertelt Koerhuis. Hij zegt dat de nieuwe MAN jaarlijks zo’n 40.000 kilometer af zal leggen. ”Veel korte ritten dus en het nodige kraanwerk. We hebben getwijfeld of we de MAN met automatische versnellingsbak zouden bestellen, maar dat hebben we toch gedaan. Deze truck kan zich uit alle terreinsituaties redden met behulp van beproefde en slimme elektronica.”
MAN TGS 2nd gen
Milieu en veiligheid
De nieuwe TGS is voorzien van de nodige extra’s, om te komen tot een zo veilige en efficiënt mogelijke inzet. De waterpasstelling werd al genoemd, maar de nieuwe truck is aan de achterkant ook nog van camera’s voorzien om vergissingen uit te sluiten. Ook kan de chauffeur op de display op het dasboard controleren of er niet met te hoge gewichten wordt gereden. Verder is de MAN voorzien van een Euro VI-motor waarmee dit veelzijdige bouwvoertuig ook op het milieufront het hoogst haalbare realiseert voor Klink Nijland.

NET ZO INTERESSANT

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *