The Green Queen

MAN F2000
Voor mensen die een V8 motor te tam vinden had MAN voorheen een V10-motor in het programma. Vooral de 603 pk sterke versie in de MAN F2000 was direct bij introductie al legendarisch, waar de concurrentie al blij was met 500 pk motoren knalde MAN daar met ruim 100 pk over heen. Tegenwoordig is 600 pk niet bepaald meer een uitzondering, maar in de jaren ’90 vond men het wat overdreven. Veel van deze trucks zijn er dan ook niet verkocht, in Nederland voor zover ik weet slechts één exemplaar, wat als het goed is overigens nog steeds dienst doet.
MAN F2000
Toen ik bij de ingang van Rasthof Waldlaubersheim (langs de A61 in Duitsland) zat te wachten op de binnenrijdende bergingstrucks bij een meeting die daar aan de gang was, was ik dan ook blij verrast dat deze MAN dat evenement ook bezocht. Niet als deelnemer, maar als bezoeker.
MAN F2000
‘The Green Queen’ begon haar leven als demo bij MAN zelf. Ze was daar van 6 februari 1998 tot en met 15 februari 1999 in dienst, met kenteken M-AN 606. Een maand later versterkte hij het wagenpark van Roelofs Trasport GmbH, waar het kenteken WST-RT 30 werd.
MAN F2000
Sinds april 2012 is de truck van de huidige eigenaar, Richard Scherping. Aanvankelijk was het kenteken DO-RS 603, maar in november van dat jaar kreeg ze haar definitieve kenteken, MTK-SR 603. Sinds eind mei zit er een ballastbakje op de schotel, voor een betere druk op de aangedreven as.
MAN F2000MAN F2000MAN F2000MAN F2000MAN F2000MAN F2000MAN F2000

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *