Hemmen kiest voor Volvo FMX 8×4 met X-track

Met de aanschaf van een Volvo FMX 8×4 tridem met gestuurde naloopas en X-track haalt Hemmen Aanneming Wegenbouw een bijzonder veelzijdig transportvoertuig in huis. Door de hydraulisch activeerbare voorwielaandrijving van Terberg Techniek is de truck ook in te zetten als 8×6. De bouwtruck is uitgerust met een 30-tons haakarm en 20 tonmeter autolaadkraan. Nijwa Veenoord voerde de regie over de opbouw en aflevering.Volvo FMX 2nd genDe Volvo FMX van Hemmen Aanneming Wegenbouw is multi-inzetbaar in het GWW-werk. Met een dieplader aan de vangmuil vervoert de truck kranen en graaf- en bestratingsmachines naar de bouwplaats. De Palfinger Epsilon Q200Z afzetkraan met schalengrijper is door De Poel Carrosseriebouw achter de cabine gemonteerd en wordt ingezet bij het laden en lossen van allerhande materiaal zoals puin, pallets, buizen en putten. De afzetbare container van Vossebelt staat op een Palfinger haakarmsysteem, tevens geleverd door De Poel. Het hydraulische zijbord vergemakkelijkt het laden met behulp van een heftruck of graafmachine. Tot slot is de FMX voorzien van een winterdienstuitrusting voor gladheidsbestrijding. De werking hiervan kon daags na de aflevering worden getest bij de eerste nachtvorst van het jaar.Volvo FMX 2nd genVolvo Dynamic Steering
Qua rijcomfort zijn er de nodige voorzieningen getroffen. Zo is de Volvo FMX voorzien van de Volvo I-Shift automatisch schakelende versnellingsbak en Volvo Dynamic Steering. “We hebben er met Karel von Pickartz, onze verkoopadviseur bij Nijwa, heel wat uren ingestoken om de truck te specificeren. Volvo Dynamic Steering is een echte innovatie, die ervoor zorgt dat je makkelijker kunt manoeuvreren en dat de chauffeur wordt ontlast. Toen alle specificaties duidelijk waren, heeft Nijwa ervoor gezorgd dat alle toeleveranciers hun deel konden doen. En met succes, want er is écht kwaliteit geleverd.”Volvo FMX 2nd genX-Track
De X-Track is een modificatie die door Terberg Techniek is ontwikkeld. Met behulp van een knop op het instrumentenpaneel kan de hydraulische wielaandrijving op de vooras worden geactiveerd, zodra het terrein extra grip vereist. Het lage eigen gewicht was reden voor directeur Didier Niland om te kiezen voor deze oplossing. “De afgelopen jaren reden we met een 6×6 van een ander merk, maar we wilden meer laadvermogen en meer wendbaarheid. Onze verkoopadviseur bij Nijwa heeft goed geschakeld op onze wensen. Het is een complete en complexe wagen geworden waar veel partijen een bijdrage aan hebben geleverd.”Volvo FMX 2nd genOver Hemmen Aanneming Wegenbouw
Hemmen Aanneming Wegenbouw BV is een familiebedrijf met ruim zestig jaar ervaring in grond-, weg- en waterbouw. Het bedrijf is actief in en rond Noord-Nederland en houdt zich bezig met diverse disciplines binnen de infrabranche, waaronder de sloop, ontwerp en bouw van grondwerk, rioleringen en bestrating. Het motto ‘Kwaliteit is Toekomst’ wordt onderbouwd met de certificaten ISO 9001-2008, VCA** en Fundeon voor erkend leerbedrijf. Ook heeft Hemmen maatschappelijk verantwoord ondernemen en CO2-reductie in haar missie opgenomen. Een recent opgeleverd werk is de reconstructie van het Raadhuisplein in Emmen, waar Hemmen als hoofdaannemer onder meer natuurstenen verharding, complexe betonwerken, fonteinen, LED-verlichting en een skatebaan realiseerde. Volvo FMX 2nd gen

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *