MAN TGM 4×4 strandtruck voor DeliXL

Horecagroothandel DeliXL zet sinds deze zomer naar volle tevredenheid een strandtruck in voor de belevering van strandhoreca. De truck van dienst is een nieuwe MAN TGM 18.290 4×4. DeliXL is al vele jaren trouwe klant van MAN. Dat heeft al tot diverse orders geleid, maar dit is wel een hele speciale.MAN TGM 3rd genDat DeliXL bereid is om een stapje extra te doen voor haar klanten blijkt uit de aanschaf van de nieuwe MAN. Het bedrijf heeft een wagenpark van zo’n 400 trucks die verspreid over ons land gestationeerd zijn bij vijftien vestigingen van Deli XL. Bij MAN Hoofddorp kwam de vraag binnen of er ook een truck met vierwielaandrijving geleverd kan worden. Logisch, want MAN heeft natuurlijk een reputatie hoog te houden als marktleider in het bouwsegment.

Het strand op
Dit leidde tot de aanschaf van een TGM 18.290 4×4. Hiermee kan de chauffeur alle strandhoreca bereiken, gewoon op het strand. ”De kunst was om snel te zijn, zeker wanneer er ineens sprake is van strandweer en onze klanten logischerwijs met een toeloop van klanten te maken kregen”, aldus Jan Willem Gosseling, fleetmanager van DeliXL. ”MAN is een bekende leverancier van ons. We rijden met diverse typen van dit merk en we besteden het onderhoud uit aan de dealer die zich in de buurt bevindt van de betreffende vestiging.”MAN TGM 3rd genOnderhoud
Het beleid is bij DeliXL om het wagenpark bij dealers te laten onderhouden. ”We laten het professionele fleetmanagement coördineren via het bedrijf Fleetcraft, waardoor DeliXL wordt ontzorgd van wagenparkbeheer. DeliXL heeft een uitgebreide en veelzijdige vloot, er rijden zelfs enkele LZV-combinaties. Door beheer en onderhoud te laten regisseren door een specialist, kan de horecagroothandel zich op zijn kerntaken concentreren.”

Snelle levering
Het doel van de strandtruck is dat die snel en desgewenst meerdere keren per dag klanten van DeliXL belevert. ”Ook al rijdt de strandtruck stapvoets over het strand, dan nog kan hij sneller dan wie ook bij de meer afgelegen strandhoreca komen. Daarmee onderscheidt DeliXL zich van anderen”, legt Jan Willem uit. De nieuwe truck rijdt jaarlijks naar verwachting zo’n 50.000 kilometer en ondersteunt in de winter de reguliere vloot van DeliXL. ”Maar ook in de winter zijn er ritten naar het strand nodig”, aldus Jan Willem.MAN TGM 3rd genBandenspanning
De strandtruck van DeliXL beschikt over een systeem waarmee de chauffeur eenvoudig de bandenspanning kan regelen. ”Voordat de chauffeur het zand in rijdt, halveert hij de druk in de banden. Daardoor wordt het contactvlak breder en is de kans dat de geladen truck vastloopt heel klein geworden. De MAN-dealer heeft de chauffeur hierop getraind.”

NET ZO INTERESSANT

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *