IVECO Stralis NP 400pk voor Dijkstra Logistiek BV uit Lopik

Dijkstra Logistiek BV uit Lopik heeft een nieuwe Iveco Stralis NP in de vaart genomen. Deze onlangs door IVECO geïntroduceerde trekker op LNG heeft een 400pk sterke motor aan boord, gekoppeld aan een volledig automatisch schakelende versnellingsbak. Dijkstra Logistiek BV zal het nieuwe voertuig inzetten voor diverse distributiewerkzaamheden.Iveco StralisDijkstra Logistiek BV
De activiteiten van Dijkstra Logistiek BV uit Lopik bestaan uit distributiewerkzaamheden, koel- en vriesvervoer, op- en overslag en andere transportdiensten. Het werkgebied van Dijkstra Logistiek BV is voornamelijk de Benelux, Duitsland en Frankrijk. Het wagenpark van het transportbedrijf bestaat uit 22 vrachtwagens, variërend van bakwagen tot trekker-oplegger combinaties in verschillende afmetingen. Voor de échte spoedopdrachten beschikt het bedrijf over enkele bestelwagens.Iveco StralisIVECO Stralis NP 400pk
Dijkstra Logistiek BV heeft met de IVECO Stralis NP voor het eerst gekozen voor een alternatief voor dieseltrucks. De IVECO trekker met 400pk en 1700Nm sterke FPT Cursor 9 aardgasmotor is gekoppeld aan een volledig automatisch schakelende ZF-versnellingsbak. De Stralis NP is uitgevoerd met de ruime Hi-Way cabine en voorzien van twee LNG-tanks met een gezamenlijke capaciteit van 390 kilogram LNG. Dit voertuig heeft daarmee een actieradius van 1.500 kilometer.Iveco StralisDe nieuwe Stralis NP is de eerste IVECO in het wagenpark van het transportbedrijf uit Lopik. De trekker is stijlvol uitgevoerd in de herkenbare bedrijfskleuren van Dijkstra: fris oranje met de witte striping en accenten. Dijkstra Logistiek BV tankt LNG bij de tankstations van Rolande in Utrecht (Heldinnenlaan 2, langs de A2 bij afslag Maarssen) en Nieuwegein (Inundatiedok 37, industrieterrein Het Klooster). Op dit moment zijn er 17 locaties beschikbaar in Nederland waar LNG getankt kan worden.Iveco StralisDe inzet van de Stralis NP levert milieuvoordelen op. De emissiereductie is aanzienlijk in vergelijking met een Euro-VI dieseltruck: 15% minder uitstoot van CO2, 70% minder uitstoot van NOx en 95% minder fijnstofemissie. Zodra LBG (vloeibaar biogas) beschikbaar komt, zal Dijkstra Logistiek met deze IVECO biogas gaan tanken. In dat geval wordt de CO2-uitstoot met 80% gereduceerd. Daarnaast is de truck 75% stiller dan een dieseltruck, waardoor Dijkstra met de LNG-trekker buiten de venstertijden winkels mag bevoorraden in binnensteden. Iveco Stralis

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *