De afgelopen jaren reed de Nederlandse politie vrijwel uitsluitend met Volkswagens, na een op zijn minst dubieus te noemen aanbesteding. Nu is er een nieuwe aanbesteding gedaan (in delen dit keer) en zoals de stand nu is, worden de nieuwe generatie politiebusjes Mercedes-Benz Vito’s terwijl de Tourans worden opgevolgd door de Mercedes-Benz B-klasse. Nu niet gaan roepen dat Mercedes duur is en gaan huilen over de besteding van je belastinggeld, want dan heb je dus echt niet begrepen hoe een aanbesteding werkt. In deze blog nog een kans om de Volkswagens bij de politie even uit te zwaaien. VW Touran.VW Touran.VW Transporter T5.VW Golf.VW Golf.VW Transporter T4.VW Transporter T5.VW Transporter T5.VW Touran.VW Touran.VW Golf.VW Golf.VW Transporter T5.VW Golf.VW Transporter T5.VW Transporter T5.VW Touran.VW Touran.VW Touran.VW Crafter 1st gen.VW Transporter T5.VW Transporter T5.VW Touran.VW Transporter T5.VW Transporter T5.VW Touran.VW Transporter T5.VW Transporter T5.VW Transporter T5.VW Transporter T5.
Kort verhaaltje, maar ik zou graag de uitleg erbij willen zien dat MB goedkoper is dan VW of welke dan ook. MB staat te boek als duur en luxe, dus dat denkbeeld is niet zomaar aan de kant te zetten.
@AvanderMeulen
Bij een aanbesteding zoals de politie doet wordt niet alleen naar het type auto gekeken, maar ook naar het gehele onderhoudscontract en de inruilwaarde wanneer de auto’s voor de politie ‘af’ zijn, hier kan dus uitkomen dat MB uiteindelijk goedkoper of gunstiger is voor de politie van VW of Ford oid.
Kijk maar eens naar de Doktersdienst van Fryslan, deze rijden ook in grote ‘dure’ wagens rond maar dit contract kon wel eens heel gunstig zijn.
Het is niet de directe aanschafprijs voor consumenten die bepaald welke auto gereden wordt. Anders dan zou de politie alleen maar in Dacia’s en Kia’s rondrijden 😉