De spectaculaire levens van de 60-BFJ-2

Een truck die in relatief korte tijd veel grote wijzigingen in zijn uiterlijk heeft gekregen, is de Scania met kenteken 60-BFJ-2.

De truck uit 2011 is door Vlastuin naar Nederland gehaald, Erwin Visser zette hem op 6 april 2014 daar als frontstuur truck op de foto.

Toen Erwin daar eind november van dat zelfde jaar weer was, was de ombouw tot torpedo inmiddels redelijk ver gevorderd.
Scania T500Vier februari 2015 kwam ik zelf toevallig bij Vlastuin langs, toen was het al een echte Scania T500 geworden.Scania T500Bij het Truckstar Festival van 2015 zat er striping op de truck, zo wist Henk de Groot vast te leggen.Scania T500Bij het truckstar Festival van 2016 was de truck er weer bij, inmiddels in bezit van Vaex, die er een Silver Griffin uitvoering van maakte. Guido van der Eijk legde hem vast. Scania T500Op het moment van eerste publicatie van deze blogpost (7 augustus 2017) is de truck van Hendrik van Loenen uit Hilversum. Ik wist hem met kipoplegger vast te leggen bij het Tekno Event eerder dit jaar.Scania T500In 2017 was hij ook vor het derde jaar op rij aanwezig op het Truckstar Festival in Assen, dit keer niet met de kipoplegger, maar met een portaalarm-constructie.

Met dank aan Erwin Visser (info en foto’s), Guido van der Eijk (inspiratie en foto) en Henk de Groot (foto) voor de hulp bij deze blogpost!

Update: Hendrik Veldhuizen wist te melden dat hij in de Siler Griffin periode ook nog van Moody International Refrigeration Ltd is geweest, toen had hij dus ook een ander (Brits uiteraard) kenteken.

Liefhebber van de ‘levens van’-blogs? Alle vorige en volgende blogs uit deze categorie vind je hier.

NET ZO INTERESSANT

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *