250e Krone oplegger voor Estron

Sinds enige tijd heeft Estron, een afkorting van Eerste Spijkenisser Trekker Onderneming, een vloot van circa 300 trailers operationeel. Hiermee wordt voornamelijk ferrywerk uitgevoerd op de Britse eilanden. Daarbij bedient Estron de klanten rechtstreeks en via een aantal expediteurs. Er is frequent sprake van groupageritten, waarbij de trailers vaak open en dicht moeten worden gemaakt. Onlangs werd de 250e Krone trailer voor dit werk in gebruik genomen.

Enkele keren per maand maken de trailers van Estron een retourtje Engeland. De trailers gaan daarna meestal door voor een trip naar het westen van Duitsland. “Zo regisseren wij de ‘retourtjes’ voor onze trailers. Het komt er hoe dan ook op neer dat de trailers veel op de weg zijn, veel op de boot staan en dat ze vaak aan- en afgekoppeld worden”, legt Chris Gerhardt, kwaliteitsmanager bij Estron uit. ,,Dat vergt veel van een trailer en aan de aanschaf van de eerste Krone’s is een uitgebreide test vooraf gegaan die weken heeft geduurd.” Gerhardt vertelt dat de Krone trailers hier de beste indruk achterlieten. “Toen ook nog bleek dat we een ‘klik’ hadden met de mensen van Krone, waarbij ze duidelijk hun best deden onze test te ondersteunen alsmede het uitvoeren van de offerte, was voor ons de keus snel gemaakt.”

Jaarlijks vervangt Estron vijftig trailers. “De doorlooptijd van trailers in onze vloot is korter dan voorheen. Destijds deed je tien, vijftien jaar met een trailer. Maar de eisen aan ladingzekering en bijvoorbeeld gewicht worden steeds strenger. Het gevolg is dat je beter eerder kunt inruilen om je klant een betere trailer te kunnen aanbieden dan je concurrent”, legt Gerhardt uit. Hij vertelt dat er minder variatie is in trailermerken en dat tegelijkertijd de merken die de grotere orders zoals die van Estron kunnen leveren, duidelijk betere kwaliteitseisen stellen aan zichzelf en dat die houding mede verantwoordelijk is voor het succes van een merk als Krone. “Ook op onderdelengebied boekt Krone vooruitgang. Aanvankelijk waren we sceptisch over het eigen merk assen. Maar nu we ze in de vloot hebben, kunnen we niet anders constateren dan dat de assen prima voldoen.”

Estron was ook een van de eerste klanten die de Easy Rider banden die Krone kan leveren, bestelde. “Die voldoen ook prima. De banden van Krone zijn een stukje goedkoper. Het leidt ertoe dat wij geen banden meer gaan vernieuwen”, stelt Gerhardt.

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *