Nee, dit is géén Renault. Dit is een Ponticelli. Wel met Renault techniek en via het Renault netwerk in Frankrijk verkocht, maar het is toch echt een eigen merk. Er heeft al eens een artikel over een truck van dit merk hier op de blog gestaan, met foto’s van Roy Groteboer, maar zelf had ik er nog nooit een in het echt gezien. Tot de decemberveiling 2018 van Ritchie in Moerdijk.
Volgens de gegevens had de truck uit 2005 een Nederlandse registratie. Dat gaat er bij mij slecht in, ik ben arrogant genoeg om te denken dat ik het wel had geweten als er 13 jaar een Ponticelli Puncher in Nederland rond had gereden. De opbouw is een Geesink GPM3 met een inhoud van 16 m³, wellicht heeft Geesink deze auto als inruiler binnen gekregen en op de veiling ingebracht. De truck heeft 139.666 kilometer op de teller. Opvallend: de bestuurdersdeur gaat op de reguliere deur open, terwijl de bijrijders/beladers een ‘busdeur’ tot hun beschikking hebben.
Jaren geleden een keer zo’n ”Renault” vuilniswagen gas zien tanken bij een afvalbedrijf in Zwolle. Was een auto zonder reclame, ik weet niet of deze op NL kenteken stond of op handelaarskenteken.
Wellicht is dat deze geweest, of een andere met Geesink opbouw. De Dennis trucks die Geesink opbouwt zijn ook vaak in Zwolle te zien (Wensink).