Marcha Verstegen koopt, net als haar moeder, nieuwe Scania’s

“Mijn vader kocht altijd al Scania’s. Ook omdat mijn moeder vond dat hij die moest kopen. Want volgens haar was dat de mooiste en beste truck. En nu ik zelf aan het roer sta, vind ik dat ook”, geeft directeur/eigenaar Marcha Verstegen van VAT uit Venhorst uitleg over de aanschaf van drie nieuwe R450 4×2 trekkers in de hoogste cabine-uitvoering.
Scania R450 (new)
VAT staat voor Verstegen-Adam-Transportgroep. En hoewel mevrouw Verstegen onlangs weer enig eigenaar van het bedrijf werd, houdt ze die naam in stand. “Iedereen kent ons onder VAT en het staat op ons hele wagenpark. Dus het is voor de volgende generatie om daar een besluit over te nemen.” VAT rijdt dagelijks voor ca. 100 opdrachtgevers op Benelux en Duitsland met onder meer tuin en agrarisch gerelateerde producten, machines en metaal en heel veel tuin- en rondhout en bielzen.

Tot nu toe was de 400 pk sterke Scania Torpedo van VAT het meest duidelijke bewijs van hoe diep het Scaniagevoel bij het bedrijf geworteld is. “Die heeft mijn vader nog gekocht. Maar hoewel hij nog elke dag rijdt, denk ik toch dat deze nieuwe generatie Scania’s meer bij ons past”, meent mevrouw Verstegen. “Dit zijn hypermoderne en heel efficiënte voertuigen. We hebben ze luxueus, maar van buiten ingetogen opgebouwd. Dat past bij onze identiteit en uitstraling.”
Scania R450 (new)
Dat mevrouw Verstegen haar voertuigen met zorg kiest en inricht, komt ook omdat een truck bij VAT lang mee gaat. “Deze voertuigen vervangen twee oudere Scania’s en één is een uitbreiding. Die vorige hadden rond de 1,3 miljoen gelopen. Dan zijn ze bij ons meer dan 10 jaar oud en wil je toch eens wat nieuws. Dat Verstegen kiest voor het 450 pk sterke zescilinder SCR-only motorblok komt omdat ze dat een goed vermogen vindt. “Wij zijn niet zo van héél veel pk’s. Deze nieuwe auto’s gaan voor het grootste deel van de tijd met een zeilentrailer rijden. Dan is 450 pk voor maximaal 40 ton internationaal heel netjes. En het past ook bij de vermogens van onze overige voertuigen. Daarbij wordt er van deze serie motoren gezegd dat het verbruik uitstekend is. Dat moet dan naar mijn idee wel héél goed zijn. Want ik heb over het brandstofverbruik van mijn huidige Scaniavloot ook al niet te klagen.”

VAT bestelde op alle drie de trekkers de vrijloopretarder en ACC. “Wij merken dat wij die over de looptijd van de auto makkelijk terugverdienen door de hogere transportsnelheid en minder slijtage. Daarbij vind ik de extra veiligheid die een retarder in combinatie met ACC biedt wel heel prettig. We zijn een familiebedrijf en als directrice voel je toch een speciale verantwoordelijkheid voor je mensen.”

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *