Op bezoek bij Museo Automovilístico de Málaga

Foto Eline de Vries


Nadat we de nieuwe generatie DAF trucks aan de tand mochten voelen was er nog wat tijd over tot het vertrek van het vliegtuig terug naar Eindhoven. Gelukkig had DAF daar een hele leuke invulling voor gevonden: een bezoek aan Museo Automovilístico de Málaga. Naast auto’s wordt er ook veel mode en kunst getoond in het museum, een combinatie die ik nog niet eerder zag. Sommige auto’s zijn zelf ook kunstwerken. Mocht je in Málaga zijn zou ik dit museum zeker niet overslaan.












Lincoln Zephyr 1938 “Barracuda”.


Morris Minor ‘Caos’ 1956.


Cadillac Eldorado IV “American way of life” 1961.



Matford Alsace 66 “El visionario” 1936.

La Bomba, deze bijzondere auto krijgt een eigen artikel.


Chevrolet Corvette Targa “The American Symbol – Icon of Maga Colection” 1979.

Jaguar E-type “From the Beatles to the Rolling Stones” 1961.


Ford V8 “Silver Hand” 1934.

Jaguar XK120 1959.

Aston Martin DB2 1952.

Delahaye 235 1952.

Aston Martin DB4 1961.

Mercedes-Benz 300SL 1955.



Ferrari250GT ‘Speziale’ 1956.


Alfa Romeo 6C 2500 ‘Sport’ 1948.



Maserati A6 1500 1950.


Jaguar XK120 Roadster 1954.

Porsche 356A Speedster 1956.


Rolls-Royce Silver Spirit 1987, versierd met Swarovski kristallen.


Excalibur IV Phaeton 1983.

Cadillac 62 III 1949.



Cadillac Eldorado VII 1971.

Cadillac Eldorado III 1959

Ford Thunderbird I 1955.

Cadillac 62 II 1947.

De Imperial C70 Crown Limousine uit 1956 krijgt een eigen artikel.


Leuk hoor, kunst, maar wat heb je aan een bankje als je er niet op mag zitten? Kun je corona krijgen van in je eentje op een bankje zitten? Via het zitvlak van je broek?


Rolls-Royce Silver Ghost 1924.

Rolls-Royce 20HP ‘Twenty’ 1927. De bijnaam van deze specifieke auto is ‘de koelkast’: iemand ruilde hem in de jaren ’50 in op een koelkast die hij blijkbaar harder nodig had dan deze auto.

Rolls-Royce Phantom VI 1969 “Flower Power”, replica van die van John Lennon.

Jaguar Mk IV 1948.

Lanvin/Bentley.

Bentley 4¼ Litre 1936.

Bentley Mark VI 1949.

Jaguar Mk V 3½ Litre ‘Drophead’ 1951.


Rolls-Royce 20/25 HP ‘Shooting Brake’ 1932.

Hotchkiss motor.

Rosengart Supertraction.

Hidrógeno prototype uit 2010, komt eigen artikel van.

Aire Compromido prototype uit 2011, uiteraard komt er ook een eigen artikel over.

De auto is gebaseerd op Star Wars.

Solar, replica van SolarWorld No 1. Komt ook een eigen artikel van.


Helicron 2 uit 1932, jullie raden het al, komt een eigen artikel van.

Milburn Electric 22 ‘Brougham’ 1916.

Stanley Steamer 70 1910.

De Kaiser Darrin 161 uit 1954 krijgt ook een eigen artikel.


Citrën ID19 1962.


Allard M 1949.



Tatra 87 1947.


DeSoto Airflow 1934.


Cord 812 ‘Supercharged’ 1937.

Cord 812 ‘Sedan’ 1937.

In een eigen artikel kunnen jullie later lezen waarom deze Renault TG Nervastella uit 1930 er zo apart uit ziet.



FN 1300S 1927. Bijzonder dat er meer Belgische auto’s dan Spaanse auto’s in dit Spaanse museum te zien zijn.

Auburn 851 ‘Supercharged’ 1936.

De Peugeot 402 Eclipse uit 1937 is de grootmoeder van mijn 206 CC en alleen al daarom krijgt ze een eigen artikel.


Panhard & Levassor X77 Dynamic 1938.


Lancia Astura 1939.




Chevrolet Impala lijkwagen 1959.

Talbot-Lago T23 1938.

Lancia Dilambda 1934.

BMW 327/328 1939.

Pierce Arrow 1934.



Delage D6 3-litre 1949.

Packard Twelve 1708 1939.


Minerva uit de Eerste Wereldoorlog.

Morgan Aero 1928.


Fuldamobil S-1 1955.

Rolls_Royce Phantom III 1936.

Bugatti 57 Galibier 1939.

Mercedes-Benz 540K 1936.


Studebaker FD Commander 1931.


Unic L2 1924.

Minerva 00 1923.

Fiat 500 Topolino 1936.


Barron Ackroyd 1914.

Citroën C2 5CV 1922.

Velorex 16/350 1967.

Austin Seven.

Morris Minor 1931.

De Balot 2LT uit 1928 kan ook een eigen artikel verwachten.

Lancia Kappa 1921.

Nash 400 1930.



Hispano Suiza 30 uit 1923, de enige Spaanse auto in het museum met doodenge inzittenden.

Paige Jewett 6-45 1927.

American LaFrance 12 Speedster ‘Simplex’ 1914.

Renault CB 1912.

Buick D44 1916.

Charron X 1910.


Jackson G 1906.


Delage T 1910.



Panhard & Levassor 1911.



Richmond J 1909. Eén van de twee overgebleven exemplaren als we het museum mogen geloven.

De Dion-Bouton J 1903.

Hupmobile 20 1912.


Minerva A ‘Minervette’ 1904.

Winner A, bouwjaar helaas onbekend maar zal rond 1900 zijn.

Speciale tentoonstelling over zwaret kleding.

“Miss Wonderfull”, een skelet bekleed met sieraden. Alles voor de lijks?

Frida Kahlo door John Galliano.

Minerva door Jorge Marques.

Ford door Carla Castiajo.

Nash door Jorge Marques.

Cadillac 1909.

Lincon door Firmino.

Packard door Pedro Machado.

Ford V8 door Pedro Machado.

Bristol door Jorge Marques.

Chevrolet door Jorge Marques.

Chrysler door Jorge Marques.

Ferrari uit de jaren ’80.

Maar wat doe je er dan mee nadat je af hebt geveegd!?

Op het buitenterrein van het museum waren diverse katten aanhet relaxen.

NET ZO INTERESSANT

No Responses

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *