In 1949 zijn de heren Piet en Klaas Greving ieder met een vrachtwagen begonnen in Engelbert. Eerst reden de broers met Chevrolets uit de dump, maar al kwam de eerste DAF in dienst, later gevolgd door Magirus Deutz. In de jaren ’50 en ’60 reed Greving vooral met bouwstenen door heel Nederland en Duitsland. Piet en Klaas hadden de eerste Hulo Kranen hiervoor. In 1957 is het bedrijf verhuisd naar Groningen, Oosterhoogebrug, waar ze, aan de rondweg en vlak bij het centrum, een stabiele vaste plek vonden.Begin jaren ’60 kwam de eerste kipper in dienst, de laatste decennia was dit de belangrijkste tak van het bedrijf.
Helaas komt aan dit mooie verhaal per 1 april 2025 (en dat is geen grap) een einde. Er is binnen de familie Greving geen opvolging, na het plotselinge overlijden van de zoon van Menno. Menno is de zeventig inmiddels als weer een tijdje gepasseerd, daarom werd besloten per aanstaande dinsdag het bedrijf te beëindigen. De chauffeurs hebben allemaal al een nieuwe baan gevonden, veelal hebben ze hun vaste auto meegenomen naar de nieuwe werkgever. Het overgebleven materiaal is inmiddels al verkocht. Gelukkig hebben we de foto’s nog…
Ze reden vroeger ook op scandinavie. Hadden lijndiensten op Noorwegen en zweden. Hidde Smit broer van Joris heeft daar jaren gewerkt. Veel van de chauffeurs zijn al niet meer onder ons Benoo Knollema zie ik nog wel eens. En Luppo Ulrichs zie ik ook soms nog. Mooi bedrijf jammer dat er geen opvolgers zijn. Zo ging het ook met mijn baas Albert Keijzer verkocht aan Sitra
heel erg jammer van zo een mooi bedrijf ik heb er vroeger met plezier gewerkt ik wens menno nog een paar gezonde jaartjes toe.
Maar greving hoogeveen draait toch wel door!?
Uiteraard, dat is een totaal ander bedrijf.