Observaties van Anne de Boer in het eerste half jaar van 2022

Ook in de eerste helft van 2022 heeft Anne de Boer weer leuke foto’s kunnen maken.

Indcar Wing op Iveco Daily basis bij Cornelis Drachten.

Volvo FM Kloosterman.

DAF CF Kloosterman.

WagenFolks Drachten.

Twee al iets oudere foto’s, Spaansens ‘My Rolling Paradise’ bij de RDW voor kentekenkeuring.

Op 28 mei 2022 werd de eerste nieuwe DAF XG voor Tiltrans afgeleverd, Anne had hem al vóór zijn eerste werkrit op de foto.

Trabant Kartbaan Leeuwarden.
Op de fiets zie je nog eens iets en wanneer hij mooi in de lak had gezeten
had ik er waarschijnlijk geen foto van gemaakt. Want er zijn nog genoeg
Trabant-jes in Nederland. Nu het mooie er wat vanaf is wordt zo’n auto
toch weer interessant. Dan toch maar even een foto maken.
Even zoeken bij Alex Miedema en ja hoor, die heeft hem ook,
maar dan wel 20 jaar? jonger.



Het scheelt niet veel, deze foto maakte ik op 28 juli 2004. Ook op de fiets.

Op 12 februari kwam ik bij toeval deze Kenworth tegen.
Aangezien de stand van de zon het maken van een goede
foto belemmerde ben ik er een dag later weer naar toe geweest.
Kon hem toen in alle rust mooi op de foto zetten.
Informatie op het internet leerde mij dat de eigenaar
vorig jaar is overleden. Twee weken na zijn overlijden
is de truck overgeschreven op naam van de nieuwe eigenaar.





Deze schoonheid was eerst legergroen, maar is nu in het blauw naar Afrika gegaan.

hier de Volvo in de militaire groene kleur.
Dat blauw leek dan wel mooi maar dat kwam omdat de zon erop scheen.
In werkelijkheid was het 1 groot tranendal. Er was niet geborsteld
dus waarschijnlijk ook niet geschuurd. Hogedruk er over en kalken maar.
Alsof een kind van vijf bezig was geweest. Niet om aan te zien.
Totaal verpest. Waarom de (militaire) wagen nu beslist geverfd moest worden
weet ik niet. Misschien vanwege de leger kleur en het invoeren van een
dergelijk voertuig?





Onlangs zag ik bij Broersma Trading in Sumar deze brandweerauto staan.
Het gaat hier om een Mercedes Benz 2632 V10 6×6, Steel springs. (circa 1987)
Het voertuig is opgebouwd als luchthavenbrandweerauto met roepnummer 4.
Op het dak staat een waterkanon waarmee het ook mogelijk is om schuim te mengen.
Het kanon is vanuit de bestuurderscabine te bedienen. Linksachter is een P250 poederunit geplaatst.
Waar dit voertuig dienst heeft gedaan is mij (nog) niet helemaal bekend maar mogelijk is dit bij
Værøy heliport in Sørland Noorwegen. Hier staat een zelfde voertuig maar dan met roepnummer 2.
Op het moment dat ik de foto maakte was de auto net binnen. Tien dagen later stond hij er al weer
heel anders voor en is het voertuig al weer verkocht naar een land ergens in Verweggistan.
Tekst en foto’s: Anne de Boer.






Bij de open dag van ESA Heerenveen.

Deze karrider had in zwart-wit al een eigen blog, maar nu staat hij er gekleurd op.

Nu is het een Kermisauto van de draai/zweefmolen.
Het dak van de bak is verwijderd.
Waarschijnlijk om de naar boven uitstekende attributen te kunnen bergen.
Als je het dekkleed van achteren oprolt hebben ze een steigertje
achterin om de bovenkant van de zweefmolen te kunnen monteren.







“Deze heeft nog geen kenteken, staat nog bij de Wagenfolks in Dr888. Deze kun je beter niet fotograferen als de zon schijnt. De ramen en de lak weerspiegelen als een gek. Misschien dat we hem later nog eens wat beter voor de lens krijgen. “

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *