Reinder Meijer is misschien wel de productiefste truckboekenmaker van Nederland. Nadat op koningsdag het trio boeken over de Volvo F10 – F12 – F16 uit kwam, is het nu de beurt aan de Renault Magnum. In deel 1 vinden we de eerste generatie, die nog officieel de AE heette, en met zijn opvallende cabine bij de presentatie veel stof op deed waaien en nu, bijna 35 jaar later, nog steeds modern oogt én opvalt. Na 99 pagina’s AE pakt de tweede generatie Magnum het podium, die met het kleine Renault logo in de grille. Ook het interieur krijgt een flinke update, maar dat is op deze foto’s niet heel erg te zien uiteraard. En nog steeds leverbaar met Mack motor! Boek 2 gaat over de derde generatie Magnum, met het flink gewijzigde uiterlijk. Boek drie is geheel aan de vierde en (helaas!) laatste generatie Magnum gewijd, duidelijk te herkennen aan het hoge dak.
De boeken volgen het bekende recept van Reinder zijn boeken: 200 prachtige eigen foto’s in elk boek, uit zowel binnen- als buitenland, met bondige maar informatieve bijschriften in maar liefst 4 talen. Ik mocht de boeken al bekijken en wow, ze zijn echt prachtig geworden! Veel bekende bedrijven passeren de revue, waarvan ik soms was vergeten dat ze een Renault hebben gehad, en de Magnum blijft natuurlijk prachtig om te zien. Ik heb er enorm van genoten!
De Renault Magnum boeken bestellen kan op mbmcargotech.nl. Servicelinks:
De hele set voor €155,-
Tome 1, over de AE en 2nd gen Magnum voor €56,-
Tome 2, over 3rd gen Magnum voor €56,-
Tome 3, over 4th gen Magnum voor €56,-
Nu kan ik A4tjes vol gaan lopen tikken over waarom deze boeken niet in je kast mogen ontbreken. Maar het zijn echte fotoboeken, dus ik laat liever een uitgebreide selectie aan pagina’s zien, zodat je precies weet wat je kunt verwachten.
Omdat ik altijd compleet open en eerlijk ben over wat een artikel me oplevert: ik heb een recensie-exemplaar van deel 1 en de pdf’s van deel 2 en 3 gekregen van Reinder, maar zonder daar een wens of verplichting bij. Dit verhaal is volledig mijn persoonlijke mening, die niet gecorrumpeerd is door financiële belangen.