Vervolgverhaal: 175 nieuwe Scania’s voor Simon Loos

Scania 420R
Vorige maand deed mijn artikel dat Simon Loos een aantal Scania’s aan had geschaft ter vervanging van onder andere de DAFs die bij Smeding reden nogal wat stof opwaaien. Mensen zijn het niet meer gewend dat niet alle bedrijfswagennieuws marketing is maar dat ik zo nu en dan ook een poging tot journalistiek doe? Hoe dan ook, vorige week stuurde Scania een persbericht over deze trucks de deur uit en een flink deel van de Stannebuurster exemplaren zijn inmiddels gespoten, we maken er een vervolgverhaal van, nu wel volkomen marketingpraat, lekker veilig. Hier onder dus het officiële persbericht, aangevuld met eigen beelden. Op het moment dat ik die maakte was er (op de lzv na) geen DAF meer te zien.
Scania 420R
Onlangs werd gestart met de uitlevering van 175 nieuwe Scania’s aan logistiek dienstverlener Simon Loos. De order bestaat uit een brede mix van specificaties en motorvermogens om het veelzijdige pakket aan transporttoepassingen van het bedrijf te ondersteunen. Het merendeel van de order betreft trekkers en bakwagens met de zuinige 13-liter Super motor in 420, 460 of 500 pk uitvoering. Een kleine reeks bakwagens wordt uitgerust met de 9-liter 280 pk motor. Alle voertuigen worden met een full service contract ondersteund.
Scania 420R
Simon Loos staat bekend om zijn innovaties in materieel. De logistiek dienstverlener heeft o.a. een grote vloot LNG-trekkers en inmiddels ook een omvangrijk wagenpark volledig elektrische trucks voor winkelbelevering. De nieuwe Scania’s met de Super aandrijflijn passen naadloos in deze filosofie voor díe toepassingen die (nog) niet geëlektrificeerd kunnen worden. Het lage brandstofverbruik resulteert niet alleen in lagere operationele kosten, maar reduceert ook de uitstoot van CO2. De Scania Super werd dit jaar voor de negende keer uitgeroep tot Green Truck van het jaar in een prestigieuze internationale test.
Scania 420R
Simon Loos en Scania hebben een rijke historie als het gaat om een nauwe samenwerking. De allereerste Scania’s werden rond 1990 in het wagenpark opgenomen. In de loop der jaren breidde de samenwerking met Scania zich steeds verder uit, zodat ondertussen een aanzienlijk deel van het wagenpark uit Scania’s bestaat. De ondersteuning van het uitgebreide Scania dealernetwerk is altijd een belangrijke pijler geweest in het partnership. Scania Alkmaar verzorgt van oudsher de aflevering en het full-service reparatie- en onderhoudscontract dat voor alle Scania’s is afgesloten. Daarentegen kan Simon Loos voor het daadwerkelijke onderhoud aan de voertuigen terecht bij alle vestigingen van het landelijke Scania Nederland dealernetwerk.
Scania 420R
Jan de Vries, Director Sales bij Scania Nederland, geeft aan bijzonder trots te zijn op de nieuwe order. “Wij zien deze order als een bevestiging van het jarenlange partnership dat wij met Simon Loos hebben. Dat heeft zich over de loop der jaren steeds verder ontwikkeld tot de verstandhouding die wij vandaag hebben. Deze samenwerking gaat verder dan alleen de levering van het voertuig en strekt zich ook uit tot ons uitgebreide dienstenpakket en de ondersteuning van onze landelijke serviceorganisatie.”
Scania 420R
“We zitten midden in de energietransitie waarin elektrische trucks de komende jaren verder ontwikkeld en verbeterd worden. Tegelijkertijd hebben we ook te maken met een beperkte laad-infrastructuur voor elektrische voertuigen. Om de komende jaren toch flexibel te blijven, hebben we dit jaar nog een fors aantal dieseltrucks aangeschaft. Zo kunnen we tot 2030 een vlotte overgang naar elektrische trucks maken,” aldus een woordvoerder van Simon Loos.

Scania 420RScania 420RScania 420RScania 420RScania 420R
DAF XF Euro 6
Zoals eerder gemeld blijft de lzv (voorlopig nog) een DAF.
Mercedes-Benz Citan
“Goh Alex, Simon Loos is van oudsher toch vooral een Mercedes-klant? Hebben ze die dan niet in St. Anne?” Toch wel…

7 Comments

  1. Ruurd Epema 9 december 2024 Reply
  2. Maarten 9 december 2024 Reply
  3. R Wolf van de Beste 9 december 2024 Reply
  4. Marc Van Ackerbroeck 9 december 2024 Reply
  5. Gerard 12 december 2024 Reply
  6. Peter 15 december 2024 Reply
  7. Ruurd Epema 15 december 2024 Reply

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *